‘Beat the Pro’ wedstrijd 26-06-2022

Wie verslaat onze pro Tineke van der Wal op de golfbaan? Een interessante uitdaging? In juni 2021 heb ik het GVB gehaald na 10 lessen van Tineke, een helpende hand van Maaike tijdens het examen en met Hanneke als mentor; streng doch rechtvaardig. Diverse Rabbit wedstrijden gelopen om beter inzicht te krijgen in golf en zijn regels. Daarna begonnen met senioren wedstrijden op de donderdag, heren wedstrijden op de woensdag en op vrijdagavond een Bigmans. Tijdens deze wedstrijden heb ik gratis vele tips en trucs gekregen: rustiger slaan, gestrekte linker arm, volledige slag maken, goed blijven kijken naar de golfbal en tot slot de 3 O’s. Bedankt.

Iedere golfer begint met een handicap van 54 en het winnen van prijzen is een stimulans om meer en beter te willen gaan golfen. Maar wanneer je wint, wordt je al gauw een zgn. duikboot genoemd. Ik dacht dat duikboten alleen in Den Helder liggen maar weet nu wel beter. Omdat mijn handicap gedaald is naar 34, mocht ik meedoen aan de ‘Beat the Pro’ wedstrijd. Ik dacht, dit is mijn kans om Tineke het moeilijk te maken. Maar toen het eindresultaat bekend werd, was ik direct genezen. Deze 18 holes wedstrijd wint Tineke in 74 slagen, 4 slagen boven par.

Dan de echte prijswinnaars: Bram en Frédy (tja, wie anders) de meest rechte drive en Elly en Gerard de neary (de routiniers). Elly wint ook nog even de derde plaats met 46 punten als single handicapper. Tja dan komen de hoge handicappers: Ondergetekende werd tweede met 47 punten en Trijn Geverink werd eerste met 51 punten.

Na afloop van de wedstrijd kregen de deelnemers een patatje met broodje vlees, geserveerd door Tineke en het horecateam. Tineke deed een zeer aardig slot woordje en zij bedankte het horecateam, Koos als wedstrijdleider (mopje?) en alle deelnemers. Voor de winnaars had Tineke als hoofdsponsor prachtige prijzen beschikking gesteld. (zie foto).

Meinard Fransen