Competitie 2017, Heidemeer 2 Heren senioren 18 holes

Pech? zeg maar 3 keer vette pech! Vorige week kreeg ik een berichtje van Karin met de vraag: “willen de captains van de teams een verslagje maken van de door hen gespeelde competitie?”.

Pech 1: ik had net alle scores en formulieren weg gegooid…

Pech 2: Het verslag (op rijm gemaakt door Gerard waar in over alle teams wat te melden was en waarin ook werd aangegeven wat de eindstand in onze poule was) aan de captain van Martensplek gegeven: ik was met dat mooie verhaal direct klaar geweest!

Pech 3: hadden we maar leuke actiefoto’s gemaakt (we hebben teamleden die dat geweldig kunnen) dan had ik met een beetje tekst zo een mooi fotografisch stukje gehad. Helaas is het schrijven van een stukje niet mijn sterkste punt. Ik zal toch een poging doen om u wat wetenswaardigheden te vertellen van ons geweldige team.

Ons team bestond uit 8 spelers waardoor ieder 3 wedstrijden kon spelen. Ons team bestond uit Gerard, Peter, Simon, Dirk, Eize, Jan, Jannes en Roel. Dan maak je de indeling van de aangedragen gegevens (men mocht 1 snipperdag opgeven). Ook de ‘auto verdeling’ was hier op aangepast: allen 1 keer rijden naar de club waar we moesten spelen. Om even aan te geven hoe sportief ons team is, er was geen enkel commentaar op alles wat uitgewerkt was. De aanpak werd zonder problemen goedgekeurd!

Toch kregen we problemen, 1 teamlid was ziek toen hij moest spelen. Geen probleem: een ander lid lid viel voor hem in die wedstrijd. Maar toen kwamen er alsnog problemen. Na de gespeelde wedstrijd wilde de speler die voor de zieke inviel de ander op zijn plaats laten spelen, wat de ander niet wilde. Men kwam er onderling niet uit. Er werd advies gevraagd aan de captain. Na een kort overleg werd ook dit punt snel opgelost: alles blijft zoals het op papier staat! Hierin zie je hoe de teamleden wat ze voor elkaar over hadden. Zo ging het ook in de baan: leuk spelen was ons uitgangspunt. En als we dan ook nog de wedstrijd konden winnen was dit mooi meegenomen. Over het al gemeen hebben we gelijk gespeeld. Gevolg hiervan is een geweldige 3e plek, een beetje meer geluk en we waren een plaatsje hoger geëindigd. Bij ons etentje bij het Heidehof waar we samen een hapje zijn gaan eten na onze laatste wedstrijd dag (wij waren gastheer) werd de vraag gesteld: “wat doen we volgend jaar?”. Hierop was het spontane antwoord: “doen we weer, in deze spelvorm met dezelfde teamleden!”. ook ik mocht mijn functie als captain volgend jaar weer vervullen. Na 2 jaar ben je in ons team niet meer herkiesbaar voor de functie van captain!

Captain Heren senioren 2: Simon Schippers