Competitie Dames Dinsdag 2

Dinsdag 2 april begon de competitie dit jaar en voor ons was de eerste wedstrijd in Veendam bij de Compagnie. De Drentsche was onze tegenstander en we kwamen weer veel bekende gezichten tegen. Vooraf hadden we al medelijden met ’t Sybrook uit Oldenzaal want zij moesten alle wedstrijden naar het hoge noorden, Heerenveen was het dichtst bij. Zij speelden voor het eerst competitie, maar die afstanden bleken hen allerminst te deren, sterker nog, ze gingen altijd als laatste weg. Dat noemen we genieten! Tegen de Drentsche kwamen we 4-2 voor uit de greensomes en na een heerlijke lunch waren we klaar voor de singles. Daar werd hard gestreden met als eindresultaat 9-3, zodat de eindstand uitkwam op 13-5. Dik tevreden met zo’n start.

De week daarop vertrokken we naar de Drentsche, waar de Compagnie onze tegenstander was, van hen wisten we slechts dat ze vorig jaar door Heidemeer 1 in de laatste wedstrijd werden verrast door winst van Heidemeer op de koploper en dat resulteerde in een bezoekje van het degradatiespook aan Veendam. Dus Heidemeer klonk hen absoluut niet als muziek in de oren, sterker nog, ze leken duidelijk met ons een appeltje te willen schillen.. Maar wij konden het toch niet helpen wat onze collega’s uit het eerste vorig jaar hadden gedaan?? Ja we waren vorig jaar wel trots op die meiden uit het eerste maar wij waren er toch niet verantwoordelijk voor. Niks mee te maken leek de Compagnie te denken, Heidemeer is Heidemeer en die pakken we….. Kortom we gingen met 13-5 de boot in, dat kwam wel even hard aan. Alleen Ellen won haar single en de rest ging allemaal verloren, de greensomes werden gedeeld in 3-3.

Toen werd het 16 april en mochten we zelf ontvangen. Heel lang nagedacht hoe we de Compagnie konden laten verliezen, want dat zou onze enige kans nog zijn op een mooi resultaat van deze competitie. Maar ze speelden tegen de gezellige meiden van ’t Sybrook en die speelden voor het eerst mee, waren heeeeel gezellig maar daar trapten de dames van de Compagnie niet in, dus die wedstrijd werd wederom gewonnen door Veendam.

Een kleine anekdote over de andere wedstrijd tussen de Drentsche en de Noord Nederlandse wil ik u niet onthouden. Nadat iedereen is gestart en dus alle teams in de baan zijn, word ik gebeld door de captain van de Noord Nederlandse vanaf hole 2. Ze meldt: er moet hulp komen er hangt iemand met de handicart boven het water bij de green van hole 2. Huhhhhhhhh?! Ik Ruben gevraagd en die is snel in de handicart gestapt om er naar toe te gaan en kreeg hulp van Rijnier Nanninga, die toevallig al aanwezig was. Het bleek dat ze rechtsom langs de green was gegaan, nu niet bepaald de juiste weg met de handicart en daar zit tegenwoordig een GPS systeem op, dus die handicart snuggerder dan de bestuurster, die stopte ermee en zo hing ze bij het water met gevaar om te kiepen. Dus Ruben en Rijnier hebben haar gered en de handicart weer op het spoor geduwd. Na afloop vertel ik hen dat de service van Heidemeer toch wel subliem is want………..er was zelfs al een uitvaartverzorger mee….. Kijken ze me aan en vragen: ”Wie had die gebeld dan”?? Dus Rijnier hartelijk dank nog!

23 april togen we naar de Drentsche om daar te spelen tegen ’t Sybrook en ook nu kwamen we met de overwinning thuis: 11-7, maar ook nu maakte de Compagnie geen fout en dat zouden ze in de laatste wedstrijd ook niet doen. De afsluiting was in Oldenzaal bij ’t Sybrook. Wat een ontvangst, wat een gastvrijheid, wat een feest. We wonnen met 14-4 van de Noord Nederlandse en zijn dus als prima tweede geëindigd, achter de Compagnie die dus alles won. Gelukkig kun je uit onze klasse niet degraderen, dus we hopen zeker dat volgend jaar ’t Sybrook weer bij ons in de poule zit. Met een waar feest met live muziek werd de afsluiting van de competitie gevierd. We hebben genoten, super mooi weer gehad, behalve dan de windkracht 6/7 op de Drentsche, maar het was wel droog.

Het zit er weer op, volgend jaar gaan we er weer voor.

Ruth Haspers