De allereerste editie van de Under Fourty Callaway Driebal Stableford was een groot succes! Op vrijdag 12 september 2025 vulde de baan van Heidemeer zich met jonge golfers die het tegen elkaar opnamen in een Texas Scramble wedstrijdvorm.
Spontane deelname
Zelf was ik nog maar net een week begonnen met golf toen ik deelnam aan de Under Fourty wedstrijd. Via de GVB-clinic van Tineke, en dankzij mijn ouders die al lid zijn, ben ik begin september bij Golfclub Heidemeer terechtgekomen. Want met een sportachtergrond in hockey en een nieuwe baan bij Rabobank in het vooruitzicht (waar een GVB geen overbodige luxe is) werd het tijd om mijn golfavontuur te beginnen.
Die week stond ik elke dag op de driving range en putting green om te oefenen toen ik spontaan werd uitgenodigd door Ruben om deel te nemen aan de Under Fourty wedstrijd. En dat vond ik eerlijk gezegd ontzettend spannend. Oefenen op de driving range is toch heel anders dan écht de baan in gaan, laat staan tijdens een wedstrijd. Het idee om op hole 1 af te slaan terwijl er mensen toekijken, zorgde voor de nodige zenuwen. Maar juist dat maakte het ook extra leuk: meteen in het diepe springen en ervaren hoe het er in een echte wedstrijd aan toe gaat.
Golf voor jong en oud
De opkomst was groot: zo’n 40 golfers onder de 40 jaar deden mee, verdeeld in teams van drie. In elk team zat iemand met wat meer ervaring, zodat beginners zoals ik altijd op weg geholpen werden. Gelukkig zat ik in een topflight: samen met Arjen Miedema en Nick Oost werd het een leerzame en gezellige ronde.
Bovendien stonden de heren van Callaway op hole 6 paraat om beginners zoals ik op weg te helpen met de driver. Na mijn eerste serieuze (lees: mislukte) afslag met de driver kreeg ik zelfs een BVO’tje mee. Voor de Above Fourty-lezers: dat is een Biertje Voor Onderweg. De sfeer zat er dus goed in en laat zien hoe Heidemeer een plek is waar steeds meer jonge golfers zich thuis voelen.
Beginner’s luck
Na een competitieve strijd tussen de Under Fourty’ers was het tijd voor de prijsuitreiking. Na de vele doosjes golfballen die uitgereikt werden, kreeg ik tot mijn eigen verbazing en flinke portie beginner’s luck, de putter mee naar huis!
Met een prachtige putter als start van mijn eigen golfuitrusting ben ik blij om mijn golfavontuur bij Golfclub Heidemeer te beginnen! Verder werd de avond afgesloten met een gezellige borrel, waar iedereen nog even samen kon napraten, lachen en elkaar beter leren kennen.
Groot succes
De Under Fourty-wedstrijd was een groot succes en benadrukt hoe leuk het is dat steeds meer jonge golfers de baan van Heidemeer ontdekken! Een plek waar jong en oud samen plezier hebben in de sport en waar het warme welkom van Heidemeer meteen voelbaar is.
Dank aan Ruben en het bestuur voor het organiseren van deze gezellige avond. Op naar de volgende Under Fourty!
Jenny de Jong
