GC Heidemeer Mixed Greensome clubkampioenschappen 2023

Winnaars: na 2 verloren (kansloos) finales was het dit jaar wel raak voor Elly en mij. Doordat ik meerdere petten (TC / WeCo / speler) op heb met de CK ’s is het zo nu en dan managen met tijd en organisatorische werkzaamheden. Gelukkig kan ik dan altijd een beroep doen op Koos en Joscha! (bedankt mannen :)). Het poule format dat vorig jaar werd geïntroduceerd is door de enthousiaste en positieve geluiden gehandhaafd. Een week eerder hebben Joscha, Koos en ik de poule-indeling al geloot in Bar Mulligan (FIFA loting waardig).

Op de zaterdagochtend hebben we onze poulewedstrijden tegen Darryl & Mirjam en Karin & Sint gewonnen. Dus mochten wij zaterdagmiddag de kwartfinale spelen tegen mijn competitiemaat Christiaan en zijn golfpartner Joke. Na de gebruikelijke verbale intimidatie / speldenprikken, gingen we los onder een heerlijk schijnend zonnetje (eindelijk) . In een gelijk opgaande strijd namen we langzaam afstand in het tweede gedeelte van de wedstrijd. Op hole 15 werd het 5/3 voor ons. Na de nodige consumpties werd de eerste dag van het CK afgesloten met de halve finalisten: Ruth/Arjen, Hanneke/Hendrik – Carin/Robin & Elly/Jan Sietse.

Zondagochtend, onder een langzaam opkomend zonnetje, mochten wij de halve finale spelen tegen Robin en Carin. Een heerlijke spannende en gezellige wedstrijd waarbij we bij sommige holes meer met een andere wedstrijd elders in het land (competitie Heren 1) bezig waren dan met de onze. Mede door onze positiviteitsgoeroe Carin speelden beide partijen goed en bleef de wedstrijd erg lang spannend. Hij werd dan ook pas door ons beslist en gewonnen op hole 18. Toen door naar onze derde Mixed greensome finale, dit keer tegen Arjen en Ruth. ( Ruth is nieuwe speelpartner na de break van Arjen met Digna vorig jaar). Snel een tosti en cola en doorrrrrrrr : afslaan op Tee 1. In de vorige finales kwamen Elly en ik, na een aantal holes, meteen down te staan, gelukkig konden we dat dit jaar counteren.

Na een aantal holes waar we de holes squarden kwamen we nu eens op voorsprong in een finale. Arjen stribbelde een paar keer flink tegen met slagen van dik over de 200m naar de green brengen, maar door goed tegenspel konden wij de partij op hole 15 naar ons toe trekken. Na 2 verloren finales mogen wij ons nu Mixed Greensome Clubkampioen 2023 noemen!

Rond 18.00 uur keerden we weer terug bij het clubhuis, gelukkig waren er nog een paar die-hards gebleven bij het clubhuis die beide flights onder applaus binnen haalden. Na een paar heerlijke koude biertjes kregen de beide flights de trofee ’s uitgereikt van onze voorzitter. Dit was overall weer een gezellig en geslaagd CK weekend! Graag zien we één ieder bij het volgende CK Matchplay in het weekend van 10 en 11 juni!

Jan Sietse Heida

Bekijk hier het lotingsschema van zaterdag