Greensome clubkampioenschap 2020

Ja, het was weer ouderwets gezellig op de club door de grote deelname aan dit kampioenschap. Uiteraard op gepaste afstand! En ja, het was ideaal golfweer! En ja, we hadden er zin in! Jammer, de greens waren gesneden.

Zaterdagmiddag speelden Karin en ik tegen Jelly en Janny. De eerste zes holes gingen niet helemaal naar wens en het ging redelijk gelijk op. Op hole 7 en hole 8 maakten we een birdie en kwamen toen pas in het spel. Na hole 14 hadden we deze leuke sportieve strijd gewonnen.

Zondagochtend speelden we tegen Ruth en Ellen. Jeetje, dat waren geduchte tegenstanders!! Na 9 holes stonden wij 1 up en daarna kwamen 6 holes die we halfden. We wonnen hole 16 en bij hole 17 viel mijn lange put en bleef een mooie lange put van Ellen op het randje liggen waardoor we deze wedstrijd wonnen en doorgingen naar de finale. Dit was echt een spannende wedstrijd!

Finale tegen Ellie en Caroline! Wij dachten nog: “Het is geen schande als we van hen verliezen”. Na 9 holes stonden we 1 up en op hole 11 was het 3 up. Doordat we wat problemen kregen met het putten stonden we op hole 16 gelijk. Gelukkig konden we ons nog herpakken en op hole 17 maakten we een mooie chip die ons op 1 up bracht. Hole 18 wonnen we daarna ook. Ja, spannend was het!
Met een prachtige trofee en een mooie bos bloemen van Volbeda is dit mooie kampioenschap afgesloten.

Erik en Jorrit, nogmaals gefeliciteerd en Jan Sietse, heel hartelijk bedankt voor de goede organisatie!!

Karin Verdonk en Rianne van der Velden