GVB Cup jeugdwedstrijd

Afgelopen zondag 11 juni is de GVB Cup jeugdwedstrijd gehouden. Dit is een Stableford wedstrijd over 9 holes of voor onze kleinste golfers over 4 holes.  De winnaar of winnares van de 9 holes golfwedstrijd mag zich GVB jeugdlid van het jaar noemen en de winnaar of winnares van de 4 holes wedstrijd jeugdlid van het jaar op de korte baan! Op dit zonnige evenement konden we negen deelnemers verwelkomen. Zes in de categorie 9 holes en drie in de 4 holes wedstrijd.

Rond 9.30 uur werd het startsein gegeven en konden de heren en één dame , zich opmaken voor een heerlijke ronde golf. De flight indeling voor de 9 holes was als volgt: Brent van der Bij en Finn van der Werf, Max Kappetein en Maxwell de Jong, Kai Wille en Fabienne Herskamp. Er werd gestart in flights van twee om de snelheid er in te houden. Dit lukte erg goed. Er moest zelfs door de eerste flight gewacht worden op heren voor hun!

De 4 holes ronde was een flight van drie waarin Kasper Baar, Levi de Jong en Thomas Bekkema aan deel namen. Deze spelers zonder GVB beginnen ook al regelmatig te laten zien dat hun lessen ook vruchten beginnen af te werpen. Mooie slagen zaten tussen!

Met maar één flight door te hebben gelaten kwamen de jongste deelnemers als eerste weer aan in het clubgebouw en al snel daarna kwamen de eerste deelnemers van de 9 holes er aan. Dit zorgde er voor dat rond 12.00 uur iedereen binnen was en onder het genot van een ijsje de prijsuitreiking kon plaats vinden. In de categorie 4 holes is eerste geworden Thomas Bekkema, met 40 slagen over vier holes. In de categorie 9 holes is winnaar geworden Maxwell de Jong met 22 Stableford punten. Net voor Brent van der Bij met 20 punten en Max Kappetein met 18 punten. Zij mogen zich een jaar lang GVB jeugdlid van het jaar noemen!