Halloweenwedstrijd 31-10-2020

Zaterdagmiddag 5 uur een grote groep kinderen verzamelt zich bij het clubhuis. Gespannen, een beetje bang, ook dapper, nieuwsgierig. Ze zien spoken, geesten, geraamtes, heksen en meer enge dingen, maar gelukkig ook veel pompoenen.

Met een beetje hulp van mama’s, papa, oma’s en zelfs opa’s worden de pompoenen uitgehold. Natuurlijk wordt dat een knoeiboel met al dat vruchtvlees en pitten op de tafels. De kinderen gebruiken messen, lepels en hun handen om een zo mooi mogelijke pompoen te maken. Na een goed uur zijn ze klaar en worden op het muurtje gezet met een brandend waxinelichtje er in. Het ziet er echt leuk uit. Er wordt ook geschilderd en geverfd. Dan is het tijd voor wat lekkers, want dat harde werk maakt hongerig.

Mulligan verzorgt hapjes, drinken en later een patatje voor de kids. Top gedaan en iedereen blij. Nu wordt het echt spannend: golfen in het donker met lichtgevende ballen. Een begeleider met een zaklantaarn geeft het enige licht op de donkere baan. Kerstverlichting laat zien waar de vlag is en probeer daar maar eens naar toe te spelen als het verder donker is. Echter de weergoden werkten niet mee, het begon te hozen en veel kinderen kwamen als verzopen katjes binnen.

Gauw naar huis, lekker onder de douche en nog nagenieten van een prachtige middag/avond! Gelukkig hebben we de foto’s nog!