Handicart wedstrijd zaterdag 21 augustus

Dertig enthousiaste golfers begaven zich zaterdag om 12.45 uur met mooi weer richting hun starthole, nadat Jelle Vis iedereen welkom had geheten en de bijzonderheden had uitgelegd. Een neary op hole 7, een sneary op hole 9 en een longest dames en heren op hole 4. Genoeg uitdagingen dus!

Ik kon rustig nog even een kop koffie drinken dankzij de start op hole 1, met flight genoten Vera Bulte, Jelle Vis en Nico Schoonen. Op hole 4 mocht ik de longest dames noteren, maar die werd uiteindelijk gewonnen door Digna Schoonen.

Na de eerste 9 holes stond bij mij de teller op 18 punten, dankzij de inzet van 1 mulligan voor de tweede slag over het water op hole 9. Hole 9 is en blijft lastig voor mij. En dan begint de struggle om de resultaten op de tweede negen te evenaren. De vermoeidheid begint toe te slaan en de concentratie raakt op.
Toch kon ik na 8 holes 14 punten noteren en voor hole 9 had ik de beide laatste mulligans bewaard. Die bleek ik helaas hard nodig te hebben, want de afslag ging linksaf richting sloot. De tweede afslag was gelukkig goed maar helaas bleek over het water wederom een probleem. Maar dankzij de mulligans toch nog twee punten op hole 9, waarmee mijn totaal op 34 punten kwam.

Uitslagen heren:

1e – Dave van Seijen
2e – Jeroen Smid
3e – Jeremy Posthumus

Uitslagen dames:

1e – Digna Schoonen
2e – Rianne van der Velden
3e – Carmen van Werkhoven

Mijn puntentotaal bleek uiteindelijk goed voor de hoofdprijs, een dinerbon voor twee personen beschikbaar gesteld door Tjaarda Oranjewoud, voor de speler met het beste resultaat die tevens donateur is van de Stichting Handicart.

Uiteindelijk ging niemand met lege handen naar huis. Zelfs voor degenen die niet in de prijzen waren gevallen was er nog een kleinigheid beschikbaar.

Kortom een zeer geslaagde dag, dankzij de inzet van Jelle Vis en Jelly Zijda, die alles tot in de puntjes geregeld hadden. Chapeau! Daarmee is wederom aangetoond dat achter elke succesvolle man een sterke vrouw staat. Uiteraard ook dank aan alle sponsoren voor de vele mooie prijzen.

Tine Hollander