Mulligan Masters competitie 21-04-2023

Op 21 april startte de eerste ronde van de eerste jaargang van de Mulligan Masters Competitie, hcp 28-55. Deze onderlinge competitie voor de clubleden van Golfclub het Heidemeer wordt gesponsord door de uitbaters van de Mulligan Golfbar.

De wedstrijdleiding was deze avond in handen van Jelle Ruschen. L.g. bracht me na enige uitleg over de wedstrijd bij mijn flight genoten, Charlotte Hilbers en Wopke Sijtzema. Na een korte kennismaking zijn we gestart op tee box rood. Mijn start was niet vlekkeloos, de eerste afslag behaalde te weinig meters, in totaliteit was het resultaat op hole 1 nog redelijk. Elke keer, elke ronde is het Golfspel voor mij fascinerend, mentaal en fysiek een uitdaging en ergens ook verslavend.

Hole 2 en 3 was met wisselend succes, dit was ook wel het beeld bij mijn flight genoten. Overigens was de sfeer binnen onze flight bemoedigend en daardoor goed. Eventjes leek het er op dat we het weer spelbreker zou worden, gelukkig bleef het bij een klein buitje en wat uitkomst dreigende luchten. Op hole 6 kwam de wedstrijd leider nog even voorbij en wenste ons verder een goed verloop van de wedstrijd. De negen holes werden in een goed tempo afgewerkt met weinig zoekwerk en balverlies.

Na binnenkomst boog de wedstrijdleiding zich over de einduitslagen. De uitkomst van de wedstrijd had voor mij een verrassend einde, een overwinning, na later bleek, een nipt verschil met anderen. Het behaalde eindresultaat werd rijkelijk beloond door de sponsor van deze Mulligan Masters competitie. Uit van de handen van Trineke, de partner van Ruben, kreeg ik een prachtige volle bos tulpen en een doosje golfballen. Ik wil graag de sponsor bedanken voor deze fijne prijs, een goede stimulans voor een volgende keer!
Voorts dank aan de wedstrijdleider en voor het warme onthaal voor de deelnemers door de sponsor, in de vorm van een heerlijk hapje, bij terugkomst in het clubgebouw.
Al met al een goede start van deze Mulligan Masters competitie.