Rabbitwedstrijd 01-08-2020

Hallo, ik ben Berend Negerman 65 jaar oud en sinds januari lid van deze prachtige club. Mij is gevraagd een stukje te schrijven over mijn ervaring tijdens de rabbitwedstrijd van . Ik was er ondertussen al achtergekomen dat golf veel moeilijker is dan het lijkt. Zaterdagmorgen 1 aug. was het dan eindelijk zover. In een overmoedige bui had ik me ingeschreven voor een rabbit. Dus nu moest het gebeuren.

Aangekomen op de club kwam ik er achter dat ik van de zenuwen helemaal vergeten was mijn golfmaat op te halen. Gelukkig was zijn vrouw bereid hem even te brengen. Maaike van de organisatie probeerde mij een beetje op mijn gemak te stellen.

Om 10:42 konden we los. Ik werd ingedeeld bij Jimmy en Cor. Van Jellie, onze begeleidster kregen we de laatste instructies en daar gingen we. Ik had het idee dat iedereen naar me stond te kijken bij de afslag. Wat natuurlijk niet zo was. In mijn geval deed het gezegde “de eerste klap is een daalder waard” opgeld. Ook mijn flightgenoten, begonnen goed. Tot mijn grote verbazing bleef het goed gaan t/m hole 8. Op de laatste hole haalde ik geen punten meer. Toch bleek achteraf dat ik de dagprijs in de wacht had gesleept.

Al met al een heel geslaagde dag en zeker voor mij, voor herhaling vatbaar. Rest mij nog de organisatie te bedanken en alle begeleiders, die het mij en alle andere beginnende golfers mogelijk maken ons te bekwamen in het edele golfspel.

Groet Berend.