Rabbitwedstrijd 05-09-2020

In de zomer van 2019 ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met golf tijdens het volgen van een golfclinic met een aantal familieleden. Dat was een erg leuke ervaring en na de zomer ben ik samen met mijn zwager begonnen met lessen en is het golfballetje gaan rollen. Bij deze dank ik Tineke nogmaals voor de leerzame en leuke lessen.

Het heeft wel even geduurd voordat ik het aandurfde om mij in te schrijven voor een wedstrijd. De inconsistentie en de soms dramatische golfrondes weerhielden mij daarvan. Het leek mij echter wel erg gezellig en leuk, dus op een gegeven moment toch maar besloten mij in te schrijven. En daar heb ik achteraf zeker geen spijt van!

Zaterdag 5 september jl was het dan eindelijk zo ver. Mijn eerste rabbitwedstrijd sinds mijn lidmaatschap bij Golfclub Heidemeer. Het begon allemaal niet zo vlekkeloos. Ik had slecht geslapen, was wat aan de late kant, had geen gepast geld bij me en tevens geen pen voorhanden voor het bijhouden van de scores. Een lekker begin… kwam het door de zenuwen? Ik weet het niet, maar gelukkig waren het geen onoverkomelijke problemen en kwam ik er snel achter dat ik met fijne flightgenoten en mentor de 9-holes mocht gaan lopen.

De eerste hole verliep gelukkig wel soepel. Mijn bal lag na drie slagen op de green, maar nog wel op een redelijk afstand van de hole. Geen idee hoe, maar ik kreeg het voor elkaar de golfbal in een keer de hole in te putten. Dat gaf vertrouwen. Een goed begin van een uiteindelijke mooie golfronde met als resultaat de dagprijs.

Een zeer geslaagde dag en voor herhaling vatbaar! Ik kan het iedere (beginnende) golfer aanraden om mee te doen met een rabbitwedstrijd. De sfeer is top, het is goed georganiseerd en je leert van alles over golf van medespelers en mentoren. Ik wil graag de organisatie, medespelers, mentoren en horeca bedanken voor de fijne zaterdag.

Vriendelijke groeten en tot de volgende rabbitwedstrijd!

Marco Kloostra