Rabbitwedstrijd 2 oktober 2021: Na regen komt zonneschijn

Een hele toepasselijke tekst voor mij. Mijn laatste qualifying ronde die ik had gespeeld ging het minder goed (8 punten), dus vol goede moed begon ik afgelopen zaterdag 2 oktober aan Windfjord wedstrijd.

De weersvoorspellingen zagen er niet heel goed uit maar met 20 deelnemers in 7 flights toch de baan op. Ik zat samen met Hans Boekhoven en mentor Harry in de laatste flight. Met een goede hoop dat het droog zou blijven gingen we de baan op. De eerste afslag ging prima en dat gaf goede vooruitzichten voor de rest van de wedstrijd. Alleen bij het putten liet ik toch hier en daar wat puntje liggen, maar uiteindelijk mocht ik zeker niet klagen. Bij hole 2 ging het toch weer wat minder goed met uiteindelijk een streep als resultaat. Maar door mijn ervaring kon ik dat toch wel weer snel naast me neer leggen.

Bij hole 4 stond de Longest en omdat we als laatste waren werd de druk een beetje extra opgevoerd, maar o wat lag die al ver. Doel was om hem zo recht mogelijk te slaan en uiteindelijk kwam hij mooi in de richting, helaas scheelde het toch een paar metertjes. Uiteindelijk werd de Longest (heren) gewonnen door Erik Brands en de Longest (dames) door Marjan Meibos. Op hole 7 stond de Neary. En ook deze stond al mooi dicht bij de hole. Doordat ik door mijn verre afslag gewend was om vanaf rood en geel hier te slaan was dat even een uitdaging en besloot om met een ijzer 9 af te slaan richting de hole. Maar ik raakte hem verkeerd en kwam hier niet eens bij in de buurt. Uiteindelijk was Marcel van der Meer degene die dichtstbij lag en de Neary won. De Longest en de Neary waren niet gelukt maar… de reeds opgetelde punten die ik al behaald had zorgden voor een nieuwe uitdaging. Met op hole 8 na wat misslagen toch nog 1 punt behaald te hebben kwamen we met 20 punten aan op hole 9. Met al die toppers die meededen zou ik niet genoeg hebben gehad aan 20 á 21 punten. Met een heerlijk zonnetje erbij en de ervaring dat ik met mijn driver de green zou moeten kunnen halen besloot ik de kans te wagen. En ik raakte de bal lekker en Harry gaf aan dat hij het idee wel had dat hij over het water was terecht gekomen. Uiteindelijk bleek hij op de green te liggen een metertje of 10 van de hole af. Een vogeltje had ik nog nooit geslagen in de wedstrijd dus dat was het nieuwe doel. Uiteindelijk bleek ik op hole 9 de enige birdie van de wedstrijd te hebben geslagen. En dat resulteerde daarnaast nog eens in een extra 5 punten, wat er uiteindelijk er voor zorgde dat ik de winnaar van de dag was geworden en daarnaast mijn handicap weer wat verder had verlaagd.

Mijn dag was geslaagd!!

1 Edwin Schokker 25 punten
2 Gerard Bouma 23 punten
3 Marcel van der Meer 21 punten

Met dank aan de sponsor Windfjord, organisatie en de mentoren voor wederom een prima verzorging en begeleiding van de wedstrijd en Ruben bedankt voor het heerlijke bakje cappuccino.
Ik kijk nu al uit naar de volgende Windfjord Rabbit wedstrijd op zaterdag 6 november 2021! De laatste van dit jaar en afhankelijk van de weersomstandigheden bestaat de mogelijkheid dat we er een extra handicap bij krijgen, doordat we dan weer met een draagtas de baan op moeten. Dus hou de website goed in de gaten m.b.t. de baancondities!

Edwin Schokker