Rabbitwedstrijd 3 september 2022

Zaterdag 3 september , onze jongste dochter viert haar verjaardag. We stonden in twijfel om mee te doen, maar we konden vroeg beginnen. Dit was goed geregeld door de commissie , zodat we mooi op tijd in Soest konden zijn. Geheel ontspannen startte ik samen met Jan Meine Bijker. Onze mentor was Vera.

Mijn eerste afslag , die meestal matig is , ging deze keer goed. Ook met Jan Meine ging het goed. J.M vertelde dat hij voor de eerste keer meedeed. Maar het ging prima. We sloegen mooi wat punten bij elkaar. Bij hole 3 , de zogenaamde dogleg: met twee obstakels, een bunker en een eikenboom. Mijn afslag kwam terecht in het verlengde van de sloot. Was een mooie plaats om op de green te slaan . De keuze was , met welk ijzer moet ik nu slaan. Ik nam de P en wat schetste mijn verbazing? Hij rolde in de hole. Vera riep: “je hebt een Eagle geslagen Sake. Niet te geloven!”. Dat leverde mij 6 punten op . Wat een geluk. Dat geeft de burger moed!

De strijd ging verder en denkend aan mijn grote roofvogel , steeg het punten totaal. Vera hield de stand van de punten bij en zei dat het goed ging. Na afloop vertelde ze , dat ze met opzet mijn score niet door had gegeven , omdat je dan vaak de concentratie verliest. Vera was erg opgetogen na de wedstrijd en wees naar mij. Hij heeft een Eagle geslagen en heeft ook nog 26 punten! Naar later bleek, de beste score van de dag. Een dubbele felicitatie op deze dag!

Ook moest ik nog op de foto, uiteraard met de trofee voor het grote Sponsor doek. Opgetogen zijn we naar Soest vertrokken. Dubbel feest!

Graag wil de organisatie bedanken. Het is uitermate gezellig en leerzaam.

Ga zo door!

Sake Porte

De overige winnaars deze wedstrijd van oa Longest en de Neary: