Sinterklaas op de dames dag!

Dinsdag 5 december was het weer zover. De jaarlijkse Sinterklaas surprise wedstrijd van de dames-dinsdag. Na ontvangst met heerlijke koffie moesten alle dames een nummer trekken uit de muts van Zwarte Piet. Zo werd de flight indeling bepaald. En om 11.00 uur ‘goedgemutst’ de baan in. Het weer viel mee, de baan was nat en in hokje 6 had Anja voor een heerlijke erwtensoep gezorgd. Door de natte baan, vielen de uitslagen wat tegen. De prijs voor de longest voor de hoge handicapers ging naar Hilly Faber, voor de lage handicapers naar Karin Verdonk, die ook de sneary op haar naam bracht.

De uiteindelijke uitslag was Hilly Faber op de derde plek met 13 punten, op de tweede plaats Haitske Valentijn met 14 punten en Carla Rupert met 15 punten op de eerste plek. Daarna begon de pakjes middag. Dit keer met het bingo spel als leidraad voor de volgorde. De bingo kaarten moesten worden gekocht. De opbrengst gaat naar het Sizanani project in Nkandla in Zuid Afrika. Susanne Rupert is zeer nauw betrokken bij dit project. Zij is al jarenlang vrijwilligster bij dit project. Samen met de andere vrijwilligers zorgen zij ervoor dat de kinderen in het kindertehuis (voornamelijk wezen en verstoten kinderen) met Kerstmis een cadeautje krijgen. De opbrengst, (samen met de Zuid Afrikaanse kleinigheden, die te koop waren), heb ik €170 kunnen overmaken.

Namens Susanne, de vrijwilligers en natuurlijk de kinderen uit Nkandla Ontzettend bedankt!!

De uitwisseling van de gedichten en cadeautjes was wederom een succes. Iedereen had zijn best gedaan om een geestig gedicht of cadeau te verzinnen. Na de bitterballen en een drankje en wat napraten liep ook deze geslaagde middag weer op het eind.