Terugblik Meester Miedema wintercompetitie 2022 / 2023

Maandagochtend, het begin van een nieuwe werkweek. Het is weer tijd om uit naam van Meester Miedema codes te gaan kloppen ten behoeve van de bedrijfsmatige cliëntèle waar Meester Miedema graag voor aan het werk is. Toch is het deze ochtend eerst even tijd om terug te blikken op de Meester Miedema Wintercompetitie 2022 / 2023 onder het genot van een kop koffie. Want, het was me de competitie weer wel hoor! Zomergreens, wintergreens, drassigheid, bevroren ondergronden en zelfs sneeuwgezichten en kou: ten opzichte van de eerste editie van de Meester Miedema wintercompetitie gooide moeder natuur (en de baaneigenaar in de vorm van meerdere weken wintergreens ter bescherming van de zomergreens) meer obstakels op dan gele hesjes momenteel in Parijs doen!

En ja… Wie is dan de last man standing: degene die de meeste punten bij elkaar gesprokkeld heeft gedurende de ‘best of 10’ competitie. Ik verklap u alvast: ik was het deze keer niet en kon dus uit hoofde van mijn sponsorschap met trots mijn opvolger als Wintermeister benoemen. En dit jaar – tromgeroffel – is het Mark Huffels geworden! Soeverein kon hij de laatste ronde – als ware het een ererondje – als een vroege voorjaarsvlinder door de baan flaneren en onderweg de felicitaties in ontvangst nemen. De voornaamste uitdaagster – Trijn Geverink – kon helaas niet een laatste ‘Sunday charge’ opbrengen om het Mark in het Algemeen Klassement moeilijk te maken. Mark: het is me een eer je als WinterKampioen van GC Heidemeer te mogen kronen. Gezien je effort in oefenen, spelen en ‘heart for the game’ heb je het meer dan verdiend! Natuurlijk ook de anderen van harte gefeliciteerd: Trijn met je tweede plek en Mister E (Eddy the Eagle, hij wil niet met zijn eigenlijke naam vermeld worden) met je derde plek.

Ik moet bekennen dat ik in mijn speech na afloop van de prijsuitreikingen enkele hele belangrijke dingen vergeten ben die absoluut genoemd hadden moeten worden: daarom bij deze:

• Ruben (en personeel!), de omlijsting van de Wintercompetitie was uitstekend verzorgd en daarom is een welgemeende ‘Dank jullie wel!’ op zijn plaats. Ik geloof dat op bijna elke zondagochtend na afloop van de wedstrijd de deelnemers zich konden verheugen op een lekkere snack als ze met verkleumde vingerkes van de baan af kwamen en zodoende de interne mens weer verzorgd kon worden. Daarbij moet opgemerkt worden dat onze kersverse Winterkampioen Mark een aantal keren zijn culinaire talenten heeft gebruikt om net even wat extra’s te brengen. Ik denk bijvoorbeeld aan de overheerlijke currysoep en het overheerlijke broodje rendang met patattekes die na de finale klaarstonden voor alle deelnemers. Ik ben dan misschien de Meester, als het over de keuken gaat is Mark toch echt wel dé Chef!
  • Ook een woord van dank aan de heren en dames van de wedstrijdcommissie die steevast elke zondag strak de wedstrijdleiding organiseerden en daarmee het officiele deel van de wedstrijd voor hun rekening namen én de prijsuitreikingen verzorgden (Koos, #gazodoor…).

Rest mij nu u alleen nog mee te delen dat het einde van de wintercompetitie onherroepelijk de start van het seizoen betekent. De NGF competitie staat op het punt van beginnen, de zomercompetitie zal spoedig van start gaan. Mooie wedstrijden om te oefenen in aanloop naar oktober, want: ijs en wederdienende… wacht… Dat klopt niet: wát het weer ook doet en wát de omstandigheden ook zullen zijn: Meester Miedema hoopt u allen weer te mogen begroeten op de eerste tee ergens in oktober voor de volgende editie van de enige echte Meester Miedema Wintercompetitie: een blauwgetinte uitnodiging uw beste spel te komen spelen onder misschien wel de zwaarste omstandigheden en daarnaast gezellige nieuwe mensen te leren kennen. Wie weet levert het u nog nieuwe golfvrienden op ook! You never know.