Windfjord rabbitcompetitie: de Finale!

Alweer de laatste wedstrijd van het seizoen. Normaliter op de 1e zaterdag van de maand, maar dit keer op de 2e zaterdag. Vanwege de laatste wedstrijd was er een welkom met koffie/thee en een saucijzenbroodje. Iedereen verzamelde rond 12:00 in het clubhuis. Rond 12:30/12:45 gingen alle 12 flights met hun mentoren naar hun starthole om af te slaan. Vandaag is er gekozen om in ‘shotgun’ te starten. De flights starten ieder op een andere hole, zodat we ongeveer gelijktijdig klaar zijn. Wel zo handig als het wat sneller donker wordt.

Tijdens de laatste instructie buiten door de organisatie begint de zon te schijnen en die bleef heerlijk de gehele wedstrijd ons achtervolgen. Prettig en dat half november. (Even tussen ons, hoe krijgt de organisatie dat voor elkaar dat, jaar in jaar uit, er bijna altijd goed weer is op de Rabbit wedstrijden!). Kanshebbers voor een plek in het eindklassement hadden niet de beste dag (nerveus?) zodat er andere kapers op de kust waren voor een prijs in deze laatste wedstrijd.

De longest was op hole 2. Koosje Zeeders had vandaag prijs bij de dames met de longest. Mark Huffels had bij de heren de longest. De neary was op hole 7. Hier was Gerard Bouma de gelukkige.

Birdies waren er ook!

• Gerard Bouma op hole 8
  • Peter van Zwieten op hole 9
  • Erik Brands had er twee. Een op hole 1 en eentje op hole 5.

De prijsuitreiking:

• 3e prijs ging naar Gerard Bouma met 18 punten
  • 2e prijs ging naar Ard Vogelaar met 19 punten
  • 1e prijs was voor Erik Brands met 23 punten

Na afloop was er in het clubhuis een plankje met verschillende lekkernij en bitterballen toe.

Het seizoen zit er op. Winfjord is toch wel een mooie sponsor die alweer 14 jaar deze Rabbitcompetitie sponsort. Dank hiervoor. Ze hebben aangegeven sowieso de 15 jaar vol te gaan maken. De organisatie hierom heen is fantastisch. Organisatie, en mentoren: hartstikke bedankt.

Wij de ‘beginnende’ golfers waarderen het enorm dat er op deze manier een competitie wordt georganiseerd. Buiten de mentoren die hun ervaring doorgeven, leer je ook andere spelers kennen waarmee je misschien in de toekomst ook een rondje gaat lopen. Tot volgend seizoen het was TOP!

Erik Brands