Oefenfaciliteiten

Golfclub Heidemeer beschikt over de volgende voorzieningen om uw golfkwaliteiten te verbeteren of te finetunen. Welk niveau u ook hebt: de oefenfaciliteiten bieden u de mogelijkheid om optimaal te werken aan uw kwaliteiten tot aan handicap 0!

Driving range

De Driving Range is gesitueerd op een korte afstand lopen, nabij de green van hole 9. Er zijn een flink aantal afslagplaatsen, zowel overdekt als in de open lucht. Er is een ballenmachine aanwezig om ballen uit te halen. Voor gebruik van deze automaat zult u zich moeten melden in het clubhuis aan de bar. Aldaar kunt u credits kopen (via een transponder) om ballen uit de automaat te halen. De kosten voor deze ballen zijn € 0,50 per twaalf ballen.

Let op: vanwege gevaar voor omwonenden is het verboden om met metalwoods op de driving range te slaan. Alleen met ijzers oefenen dus!

Chip- en puttinggreen

Pal naast het clubhuis en achter de tee van hole 1 (of hole 10) vindt u de grote puttinggreen. Deze wordt (zo goed mogelijk) geprepareerd als de greens die u in de baan vindt. Via diverse slopes kunt u uw puttingcapaciteiten testen. De puttinggreen is ideaal gesitueerd om voorafgaande aan uw ronde de laatste putts te maken en ‘de juiste touch’ te vinden voor de birdiekansen die ongetwijfeld zullen komen!

Oefenhole nabij de parkeerplaats

Nabij de parkeerplaats is een korte oefenhole geprepareerd. In alle rust kunt u hier korte chipslagen (tot ongeveer 50 meter) oefenen. Achter de oefenhole ligt een diepe bunker waar u kunt oefenen op korte en lange bunkerslagen. Ook de green van deze oefenhole wordt zoveel mogelijk in overeenstemming gebracht met de condities zoals u die in de baan terugvindt. Bent u toe aan een opfrissing van uw korte spel? Dan is deze oefenhole uitermate geschikt om te leren hoe u van 50 meter uw bal rond de hole kunt laten ‘dansen’!