Clubkampioenschappen Strokeplay 2024

Clubkampioenschappen Strokeplay 13 en 14 juli 2024: “SMEREN OF EXTRA IN DE KLEREN”

Het was weer een mooi afgelopen weekendje op Heidemeer, met als hoogtepunt het clubkampioenschap. De weersverwachting was zo wispelturig als een puber in een kledingwinkel: soms zon, maar vooral veel buien. Dus, je had de keuze: of je smeren met zonnebrand of jezelf extra inpakken tegen de regen.

Ondanks de flinke buien van de dag ervoor (het leek soms een zwembad!), lag de baan er verrassend goed bij. Ik speelde in een flight met Rianne en Frédy, beiden formidabele tegenstanders die bekend staan om hun constante en stabiele spel. De eerste dag verliep voor mij als een zonnetje, met af en toe een flinke bui en een straaltje zon. Ik bouwde een voorsprong van 3 slagen op voor de volgende dag.

Op dag twee stond Andor vroeg op om de greens te maaien en de vlaggen op zulke strategische plekken te zetten, dat ik dacht dat ik een schatkaart volgde. De baan lag er goed bij, maar de vlagposities waren echt gemeen! Mijn voorsprong van de eerste dag was na hole 2 alweer verdampt als een sneeuwpop in de zomerzon. Rianne was in topvorm en sloeg geen enkele misser, wat je écht wel wilt in zo’n partij. Maar nope, de golfgoden waren me niet goedgezind!

Bij hole 10 stond Rianne met kop en schouders bovenaan met +8 slagen voor de dag. Maar, zoals elke golfer weet, kan je je slagen net zo makkelijk verliezen als winnen! Zonder geluk geen golf! Ik wist dat ik mijn “koppie” erbij moest houden, hole voor hole, slag voor slag, en vooral niet overmoedig worden. Tot hole 17 had ik een voorsprong van +2 opgebouwd, maar mijn euforie duurde korter dan een dieet op oudejaarsavond. Bal in de rough, bal eruit, in de greppel, op de green, misser, en een 7 op de kaart! Weg voorsprong en kansen voor Rianne! Op de laatste hole stonden we gelijk. Dus volgde er een play-off voor de winst, die ik uiteindelijk met par/bogey won.

Het weekend was afwisselend zon en regen, jas aan, jas uit, smeren en extra kleren. Dit zorgde voor uitdagende omstandigheden. De baan was zwaar en op de eerste dag nog behoorlijk nat.
Helaas waren bij de laatste match- en strokeplaywedstrijden de weergoden niet gunstig gestemd, maar gelukkig zijn er nog greensome-wedstrijden in het vooruitzicht en treffen we beter weer.

Dank aan mijn flightgenoten Rianne en Frédy, het was “gezelly”! Jan Sietse en Koos, bedankt voor de wedstrijdorganisatie. Andor voor de sponsoring en de hapjes en Ruben voor de inwendige mens!

Elly van Vessem

Uiteraard werd er bij de heren ook gestreden om de titel. Bij de heren won Michael Wedema met rondes 66 en 72, Robin Otter werd tweede met rondes 81 en 69, Arjen Miedema werd derde met rondes 82 en 72.