07 okt 2023

VLM Open 2023

Wat leuk bedacht door de organisatie: een regenboog wedstrijd op deze mooie zonnige zaterdag. Gelukkig heb ik Mark als steun want die is bij de uitleg geweest, weet waar we starten en heeft de kaart. Daarnaast zijn we ook nog in het goede gezelschap van Karin en Sint.

07 okt 2023

Geert Bruinsma Kampioen zomercompetitie 2023!

Rond een uur of half 5 ging ik naar de golfbaan, tas uit de auto en naar het clubhuis en de wedstrijd ging van start. Marcel en Otto waren mijn flightgenoten in dit rondje, ik maakte nog een grapje bij de eerste hole ik zij als we gewoon allemaal 23 punten opschrijven dan moet het goed komen.

27 sep 2023

Posthumus Fish & Chips Texas scramble (vierbal)

Wat een mooie dag deze zaterdag 23 september, na een week met veel zand, water en gaten op de baan, is het na een korte maar vooral natte regenbui tijdens hole 1/2 toch prachtig om weer te golfen. Sint en ik liepen de flight samen met Marjan en Robert-Jan.

19 sep 2023

Fries Amateur Kampioenschap 2023

Afgelopen zondag 17 september stond het Fries Amateur Kampioenschap op het programma. Bijna alle golfclubs van Friesland waren vertegenwoordigd. Helaas ontbrak Ameland dit jaar en ook Appelscha deed dit jaar nog niet mee.

07 sep 2023

Steven Chapman blijft winnen

Steven Chapman, lid van GC Heidemeer wint weer op de Dutch Kids Tour:  Na 6 Dutch Kids Golf toernooien dit jaar waarbij Steven drie keer eerste en drie keer tweede eindigde, heeft Steven er nu een vierde overwinning aan toegevoegd voor dit jaar. Dit keer was het bij Golfclub Hoge Dijk, Amsterdam waar een 3 boven par, 74 was genoeg om Steven de eerste plaats op te leveren. Steven volgde zijn overwinning gisteren bij de Dutch Kids Golf met nog […]

23 aug 2023

Handicartwedstrijd 19-08-2023

Op zaterdag 19 augustus 11.30 u gaan er 48 deelnemers de baan in om een balletje te slaan. Veelal is er een heer aan een dame gekoppeld en enkele heren hebben zich samen moeten redden. Greensome met 75% handicap is de spelvorm. Maar ter compensatie kon men maximaal 4 mulligans kopen. Kopen ja, want het is natuurlijk de bedoeling om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de Stichting Handicart.

17 jul 2023

Mark’s ribbetjes en wingetjes wedstrijd!

Een Appje van Marga Tabak: “Zaterdag is een leuke wedstrijd. Er is 1 afmelding. Heb jij zin? Start 13.00 uur, half 1 aanwezig”. Nou, hoe leuk is het dat iemand die moeite neemt. Ik zit nog niet zo in de wedstrijden van de club. Dus, ja!

05 jul 2023

Vossejacht “Beat the Pro” 2023

Op zaterdag 24 juni werden we rond de klok van 11 uur hartelijk ontvangen door onze golfpro Tineke. Ze stond al klaar met een heerlijke tompouce en uiteraard een kopje koffie om wakker te worden. Al snel volgde de speluitleg en werd de indeling van de flights bekendgemaakt en opgehangen. Ik mocht starten op hole 4 met mijn mede flight genoten Magriet & Robert Jan.

03 mei 2023

Koningsdag vlaggetjeswedstrijd!

Zoals de laatste edities gebruikelijk weer een zonovergoten dag met 52 deelnemers aan de start. Na te zijn ontvangen met koffie en een overheerlijk zelfgemaakte koningsmuffin door Trineke, mochten alle deelnemers het veld in. De spelvorm zoals altijd deze dag, zo ver mogelijk zien te komen met het aantal slagen dat je meekrijgt dus de baan plus je eigen slagen, in mijn geval was dit 88 slagen mee.

27 okt 2022

THE WINDFJORD OPEN 2022

Zondag 23 Oktober, flight 5, George, Rob, Anneke en ondergetekende starten met gunshot op hole 5. Ik ben geen voorstander om op de verste hole te starten, maar ik snap dat de wedstrijdleiding rekening houdt met de gezondheid van de deelnemers en zodoende de meest fitte deelnemers hiervoor uitkiest. De spelvorm was Texels scramble foursome waarbij ieder paar twee keer best ball sloeg en daarna om en om. Het was wel weer een paar jaar geleden dat ik met Anneke in een flight liep, ik meen met een donderdagavond competitie, verder ken ik haar omdat we allebei in 2017 gestart zijn met de inmiddels beroemde wintercourse bij Tineke en toen ook onze GVB hebben gehaald.

Baanagenda