Handicartwedstrijd 19-08-2023

Op zaterdag 19 augustus 11.30 u gaan er 48 deelnemers de baan in om een balletje te slaan. Veelal is er een heer aan een dame gekoppeld en enkele heren hebben zich samen moeten redden. Greensome met 75% handicap is de spelvorm. Maar ter compensatie kon men maximaal 4 mulligans kopen. Kopen ja, want het is natuurlijk de bedoeling om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de Stichting Handicart.

Als vereniging hebben we daar ook baat bij. We moeten er immers voor zorgen dat jaarlijks elke kar ( en we hebben er drie) ongeveer €1500 oplevert.
Die €1500 komen van donateurgelden, kaarthouders en gereden rondjes.(Hierover later meer) Ter aanvulling organiseren we dan ook jaarlijks deze wedstrijd, waarvan de inschrijfgelden en de opbrengst van de verkoop van mulligans ten goede komt aan de Stichting.

Achtenveertig dames en heren hadden zich aangemeld en alle 48 werden daarvoor beloond met een prijs. De Heerenveense middenstand had zich hiervoor van zijn beste kant laten zien. De lijst met de 21 sponsoren heeft de afgelopen weken aan de deur van het clubhuis gehangen. Glorieuze winnaars met 41 punten werd het duo Karin Kool en Sint Brouwer. Deze twee worden door de Stichting uitgenodigd voor deelname aan de regio finale te Havelte, waarvan de beste 10 ook nog naar de landelijke finale mogen. Alles overziend mogen we constateren dat het een geweldige middag werd met als resultaat een prachtige opbrengst van €752,50. Dank daarvoor.

En dan nog even dit:

• Er schijnt wat misverstand te zijn over de kosten van de te rijden handicart rondjes.
  • Ben je kaarthouder dan betaal je op jaarbasis €50 of voor 100 dagen €25.
  • Daarnaast kost een rondje voor een kaarthouder 4,50. Ga je echter met twee kaarthouders in een kar dan betaal je €3 pp
  • Neem je als kaarthouder een niet kaarthouder mee dan zijn de kosten 4,50 voor de kaarthouder en 8,50 voor de niet kaarthouder. De Stichting brengt dan dus €13 in rekening bij de kaarthouder. Onderling even afrekenen dus.
  • Ben je geen kaarthouder en rij je niet mee maar wil je toch gebruik maken van een kar dan dien je bij Ruben €25 af te rekenen. De vereniging wordt voor dit bedrag aangeslagen.

Antoon Gerritsen
Consul Stichting Handicart bij GC Heidemeer