Koningsdag Vlaggetjesdag!

Na een rustige avond voorbereiding, met een klein wijntje was het 27 april weer zover waar ik vorig jaar met een handicap van 18,2 deze wedstrijd had gewonnen in een play-off tegen Rients van der Schaaf zou het nu met een handicap van 15,2 wel een stuk moeilijker worden.Een concept wat ik erg leuk vind, en met een leuke flight in het vooruitzicht vroeg op bed, de verwachting was niet zo hoog met alle aanstormende talenten bij Heidemeer. Na een wat woelige nacht vroeg wakker, om 9:00 uur op de baan om natuurlijk alle vlaggen van Kapsalon Jalving en Woninginrichting v/d Meer te plaatsen, een sponsor waar ik natuurlijk veel affiniteit mee heb, de druk in de familie lag er hoog op ( wat mij overigens een extra doosje ballen heeft opgeleverd ).

Alles weer tot in de puntjes verzorgt deze dag, een heerlijke ontvangst met koffie en oranjekoek, de wedstrijdcommissie en familie Jalving en personeel Mulligan bar hadden het clubhuis een mooi oranje tintje gegeven.

Vanaf 10:00 druppelden de eerste spelers binnen, wat kletsen, wat putten, even naar de driving range, erg leuk dat velen een oranje tintje aan hun outfit hadden gegeven.

Om 11:00 uur gingen we los, iedereen had de vlag en de oranje kaart ontvangen van Karin Kool en Koos Woudstra met daarop het aantal slagen wat ze mochten gebruiken.
Op mijn vlaggetje stonden 86 slagen, dat was 4 slagen minder dan een jaar geleden, maar niets is onmogelijk.

12:20 was het zover in een hele leuke flight met Natascha Smits, Dirkje Meijer-Idzenga en Sint Brouwer gingen we los, zelf had ik een mindere eerste negen 46 slagen, met nog 40 op de kaart denk je dan dit gaat niets meer worden. Vorig jaar kwamen er naar mijn weten een man of 6 door, dus een stuk relaxter de 2e negen gespeeld met als resultaat 40 slagen mijn vlaggetje in de hole op 18.

Hier zag ik er nog 2 in de hole Jorn Palstra en Jochem Smeding, over jonge talenten gesproken!

Bij het clubhuis aangekomen zag ik geen vlaggetje op de eerste hole, dat was toch wel een verrassing, maar met alle flights achter ons kon dit natuurlijk nog steeds, het zal toch niet?

Jochem vertelde dat hij 2cm voor de hole was beland, dus op dat moment stonden Jorn Palstra en ik beiden bovenaan we hebben beiden een biertje gedaan want dachten echt dat er wel iemand ons voorbij zou gaan, niet was echter minder waar er kwam flight na flight binnen zonder vlaggetje uiteindelijk stonden we gezamenlijk bovenaan, een shoot-off moest er komen, wie slaat het verste af, maar met de toevoeging deze keer dat de bal op de fairway moest komen.
Er werd geloot Jorn mocht eerst afslaan, en hoe?? Hij sloeg een prachtige drive ver voorbij de heuvel, een goede afslag die de druk er wel op zette bij mij, de dood of de gladiolen, driver en alles of niets, ook ik raakte hem echt heerlijk, zou het dan toch? Zeker zo ver of er over dacht ik toen ik de bal zag gaan. We zijn samen Jorn en ik en de WECO naar de ballen gelopen, beiden op de fairway, die van mij idd net iets verder dan die van Jorn, prolongatie was een feit.

Ik heb deze dag genoten en wil de organisatie, al de medespelers en natuurlijk de sponsors Kapsalon Jalving en Woninginrichting vd Meer bedanken.

De beeldjes zullen bij Karla straks een prominent plekje krijgen.
Het certificaat thema beker is Balans. De juiste balans door elkaar in evenwicht te houden.

Volgend jaar ??? Ik ben er bij.