Heidemeer 2: komt 1 matchpunt te kort voor promotie!

6 mei, de competitie 2024 voor heren 2 zondag zit er weer op. Na onze wonden gelikt te hebben na de sneue degradatie in 2023, vol goede en frisse moed op naar 2024. Met enkele belangrijke transfers heeft de Tc een beweging in gang gezet om 2 jonkies bij ons team bij te voegen. Jorn,  op jonge leeftijd al  een succesvolle schaatscarrière beleeft en nu kiest om te golfen en Jeroen in het dagelijkse leven zuivelmedewerker/verkoper ook zijn golfkwaliteiten in punten om weet te zetten. Derde nieuwkomer Koen, die eigenlijk al eerder toe was aan een hoger niveau is ondanks wat gezondheidsproblemen  begin april  goed in vorm. De harde kern bestaande uit onder meer onze pink panther (Robert) die zijn eigen kleding lijn in brengt en om zijn voeten te sparen voor de wedstrijd draagt hij scherjon klompen??. Ruben hebben we echt wat extra’s moeten beloven, want die werd na onze gastwedstrijd al gepolst voor een overgang naar een andere club ( geen liv contracten of zo, maar meer horeca zaken). Heidemeer mag ons dan dankbaar zijn dat Ruben gewoon bij Mulligan blijft. Jan D onze penningmeester heeft de financiën prima in beeld, al moeten we de afrekening nog wel krijgen!!. Peter houdt zich wat meer op de achtergrond, maar zodra het vrijdag is dan komt hij om stoom. Hij is onze voor caddie op de competitie banen en bestookt ons met 10 tallen appjes over de te spelen baan dat weekend, geweldig! En Captain Jan probeert in deze hectisch weken rustig te blijven en zorgen voor een compleet wedstrijd formulier en volgorde van spelen.

Tsja en hoe is het nu gegaan? Eerst komen we er achter dat we gewoon 3e klas spelen, dus hoe zo degradatie 2023, alle tranen en teleurstelling voor niets geweest? De 1e speeldag waren wij gastheer op heidemeer, nou dat ‘meer’ kan je wel los maken van Heide, want de overtollige regen had weer duidelijk sporen achtergelaten. We moesten overgaan tot plaatsten door de baan. Deze dag werd al duidelijk dat 2 teams kampioen aspiraties hadden door :  1 pro bij parc sandur en de compagnie 3 had 2 spelers uit het eerste overgeheveld, met  totaal 4 single hcp. Zo dat was even een binnenkomer.

Onze eerst wedstrijd was op Parc Sandur te Emmen, een par 68 baan, die Peter en Jan goed hebben verkend. Leuke baan, met hele mooi greens. Het rolde dusdanig dat Havelte geen voet onder hun hunebed vandaan kreeg 18-4 winst.

Tweede wedstrijd in havelte tegen de Compagnie, die al 2 klinkende overwinningen hadden behaald zou bepalend zijn, omdat Parc Sandur met z’n pro geen potten konden breken tegen de Compagnie.

Ik had me al voorbereid op ene Lars hcp 3,9 , maar die bleek vandaag de 2e single te zijn. He en nu dan? Komt ene Wouter de teebox op lopen hallo ik speel tegen jou en heb hcp +2. Het moet toch niet gekker worden, tis notabene 3e klasse. Helaas met een koude start om 1e 2 holes kon ik em daarna amper bijhouden. Ruben, Jan D en Jorn hebben verdienstelijk 5 pnt bij elkaar geslagen. Tussenstand 9-5. Middags in de dubbel gaven Ruben en ik meer tegen stand, maar niet genoeg. Maar de andere dubbels hebben dubbel en dwars gepresteerd en met name de jonkies die maar liefst 4-1 wonnen en daardoor ook 2 bonuspunten meenamen, eindstand 11-11. Dat was een puike prestatie.

Derde wedstrijd op de Drentsche tegen parc sandur moest gewonnen worden om mee te blijven doen voor het kampioenschap. Ook in deze wedstrijd heeft elke teamlid zijn punten bijgedragen: 13-9 Winst.

Vierde wedstrijd doet er niet meer toe helaas, de Compagnie gelijk in punten, maar  staat ver voor op doelsaldo en een 22-0 was al niet voldoende.  Ook deze dag hebben alle spelers aan hun statistieken gewerkt ( ik was er niet deze dag). Het werd een reguliere overwinning met 13-9. Eindresultaat 4 gespeeld 3 gewonnen en 1 gelijk een 2e plaat, nog overwogen om in protest te gaan of het bij de Compagnie allemaal reglementair is verlopen met hun spelers selectie. Dit maar niet doorgezet want als tegenprestatie lieten ze zich dopen in de vijver bij hun clubhuis. Mannen/heren het was een mooi einde van deze competitie.

Oh ja er is nog wel iets mooi te melden na afloop. Robert was al 2 weken in de ban van de bevalling van zijn fries merrie. Trots meldt Robert dat uiteindelijk Blomke is geboren om precies 0.00 uur.