Mark’s ribbetjes en wingetjes wedstrijd!

Een Appje van Marga Tabak: “Zaterdag is een leuke wedstrijd. Er is 1 afmelding. Heb jij zin? Start 13.00 uur, half 1 aanwezig”. Nou, hoe leuk is het dat iemand die moeite neemt. Ik zit nog niet zo in de wedstrijden van de club. Dus, ja!

Van de zenuwen ging ik een uur te vroeg van huis. Ik die altijd (wel op tijd) maar wel op het laatste moment kom aankakken, stond al om kwart over elf op de baan. Nou ja, dan maar even koffiedrinken bij Annemiek, de “afzegster”.

Toen ik dan tegen half een kwam aangewandeld, kreeg ik de schik van mijn leven. Met Arjen Miedema??? Arjen Miedemaaa???? Tjezus, dat kan ik die jongen toch niet aandoen. Welja, stelde Marga mij gerust, “T’is een hele leuke jongen en die vindt het alleen maar leuk”. NO SWEAT! En dat klopte natuurlijk als een bus. Samen met Ben-Jan Rensink en Marga Tabak moesten we wel eerst even naar hole 5 sjouwen. De wedstrijd was alleen maar leuk en ik was in fantastisch gezelschap. Uiteraard heeft Arjen de meeste meters gemaakt, maar zo nu en dan kon ik toch nog een voordelige bijdrage leveren. En met Marga en Ben-Jan was het supergezellig. Onderweg een paar drupppels water waar we niet nat van werden en verder alleen maar lekker weer. Na 18 holes (terugsjouwen vanaf hole 5) naar het clubhuis mochten wij als laatsten aanschuiven aan de verrukkelijke BBQ van Mark. Echt heerlijk! Helaas kwam er plotseling een zwarte wolk, waar heel veel water uitkwam en een ongelooflijke windvlaag, waarmee het buitengebeuren in een klap was afgelopen. Omdat ik mij in de baan helemaal niet had beziggehouden met puntentellen, was de prijsuitslag voor mij toch verrassend. Eerste met 43 Stablefordpunten!

Hoe dan ook, voor mij was het meedoen aan deze wedstrijd een cadeautje. Ben zeker van plan om mij vaker in te schrijven voor dit soort gezelligheid. Ik zou Mark willen bedanken voor de geweldige BBQ en de wedstrijdleiding natuurlijk. Maar bovenal mijn flichtgenoten Marga, Ben-Jan en Arjen. Wat mij vooral bij zal blijven is de gouden tip van Arjen: “Plat delsette”!

Marianne van Olffen