Clubkampioenschappen Greensome 2024: Michael en “Boer” winnen!

Enige tijd geleden vroeg Michael Wedema mij of ik met hem de clubkampioenschappen Greensome wilde spelen en dat kun je natuurlijk niet weigeren!

De eerste partij tegen Arjen V. en Jan D. was een lekkere warm up, ze gaven goed partij maar op de 15e konden we handen schudden 4 om 3 en gingen Michael en ik door! De middag partij moesten we tegen mijn oud teamgenoten Jan O. en Christiaan V. Twee taaie rakkers en dat bleek ook wel! Ik zat er op een gegeven moment aardig doorheen en sloeg een “paar ballen”weg. De leeftijd van Jan en Chris ging ook hun tegen werken en mijn partner bleef fier overeind! Wat een genot om met deze topper te mogen spelen. Op de 16e was hun verzet gebroken en wonnen Michael en ik 3 om 2! Deze jongen was na de zaterdag helemaal naar de klote en moest zich voor de zondag zien te her pakken!

Het zou er in de halve finale niet makkelijker op worden tegen Arjen M. en Bram. Mijn afslag op hole 1 ging gelijk linksaf de plomp in maar ik bleef rustig en werd er niet anders van, Michael zijn bal was onvindbaar en we kwamen voor het eerst dit weekend 1 down.  Michael deed er een schepje bovenop en ik voelde mij redelijk goed hersteld van de dag ervoor en dat hebben de heren geweten! Het was weer genieten van Michael zijn spel en de overwinning kwam “relatief” makkelijk. Op hole 14 konden we handen schudden en wonnen we 6 om 4 mede omdat Arjen en Bram niet 100% scherp waren. Deze jongen was er heel blij mee omdat ik even op het bankje bij het clubhuis kon relaxen en onze tegenstanders in de finale, in de halve finale tot het gaatje moesten gaan. Michael hoopte op de finale tegen Daan en Robin en was al weken bezig met neef Daan appjes te sturen! Psychologische oorlogsvoering! Haha! Dankzij de loting en het goede spel van Robin en Daan kwam de droom finale voor Michael en mij uit! Tja, en daar sta je dan in de finale met met 3 toppers en een “toppertje” (haha!) Michael riep al weken lang we gaan ze allemaal pakken “Boer” en toen we aan de finale begonnen, geloofde ik er ook in.

Gelukkig duurde de achterstand niet al te lang en het was weer genieten met Michael aan mijn zijde en kwamen we redelijk snel weer op voorsprong. Bij de turn stonden we 2 up en het was genieten. Daan en Robin speelden goed en gingen steeds beter spelen en na 4 holes op de tweede 9 trokken ze de stand gelijk! Nu werd het echt spannend.

Mede dankzij alle mensen die mee liepen met deze finale werd het een hele mooie spannende wedstrijd en de spanning was voelbaar bij het publiek en de spelers. Op de 17e maakte ik de birdie putt maar dat deed Robin ook. Op de 18e had Robin de eer en sloeg met zijn ijzer 4 de bal op de green vanaf de tee! Michael voelde de spanning maar met zijn hybride sloeg hij de bal nog dichterbij! Wat een klasse van deze twee mannen het was weer genieten! Daan en ik misten allebei de putt voor eagle. maar het werden wel 2 birdies, dus all square – gelijk – na 18. Daan en Robin speelden de 2e 9 holes 4 onder de baan wat een klasse, petje af.

Op naar de playoff op hole 1. Wij mochten als 1e, mijn afslag was goed en toen was Michael aan de beurt… Wat een geweldige bal. Hij sloeg de bal – en ik had deze bal  al een paar keer gezien, maar was nog steeds onder de indruk van mijn playing partner – óver de bunker voor de green hen, de bal plofte 4.5m van de pin neer!

Daan en Robin mistten allebei de green en moesten chippen en hielden een relatief lange birdie putt over die ze misten. Wij hadden 2 putts voor een birdie en dus de de overwinning:  clubkampioen en dat voelt erg lekker!

Het was een fantastisch weekend en het scenario dat Michael van tevoren schetste kwam uit , ik durfde er alleen van te dromen! Wat een voorrecht om 4 wedstrijden met een partner als Michael te mogen spelen, het was voor ons een top weekend en we hebben er van genoten!

Iedereen bedankt namens ons!

Michael en Henry

Aanvulling van de redactie:

Bij de dames werden Elly en Digna kampioen (zie hier hun stukje!). Bij de dames werden Margriet en Carin tweede en het koppel Frédy met Trijn derde. Bij de heren werden Daan en Robin tweede en Arjen en Bram werden derde.

Net als bij andere clubkampioenschappen van dit jaar was Radio Heidemeer weer van de partijin de persoon van de razende reporter Arjan Veenstra en zijn lieftallige media assistente Mirthe Huffels! En over media gesproken: wist u dat er een heus Youtube kanaal is waarop nog meer beelden te zien zijn? Wij als redactie bevelen dit van harte bij u aan. Verrassende behind the scenes filmpjes en meer! Neem gauw een kijkje!