Golfclub Heidemeer: Fries Kampioen!

Op 15-09-2024 stonden de Friese Amateur Kampioenschappen Golf op het programma. Golfclub Sint Nicolaasga zou gastheer zijn dit jaar, maar omwille van de staat van de baan werd er besloten dat deze niet wedstrijdwaardig was. In allerijl werd GC Gaasterland bereid gevonden om dit jaar gastheer te zijn. Zij hadden de organisatie prima voor elkaar in de breedste zin van het woord. De baan lag er er goed bij, de ontvangst was – zoals het GC Gaasterland betaamt – bijzonder vriendelijk en aangenaam.

Namens GC Heidemeer werden de volgende spelers afgevaardigd om deel te nemen:

• Arjen Miedema
  • Daan Wedema
  • Robin Otter
  • Brent Pieter van der Bij

Bij de dames traden de volgende speelsters aan:

• Margriet van der Werf
  • Digna Ketelaar
  • Elly van Vessem
  • Frédy Damm

Onder stralend najaarsweer sloeg Margriet van der Werf klokslag 10 uur de eerste bal. Om en om (damesflight, gevolgd door een herenflight) gingen de flights de baan in. Bij doorkomst werden de scores na 9 holes op een groot bord bij de ingang van het clubhuis genoteerd. Hoewel dit een indicatie geeft, is dit natuurlijk geenszins de einduitslag. In de loop van de middag kwamen de eerste spelers (en daarmee scores) binnen. De uitslagen kunt u in bijgevoegde foto’s bekijken.

Tijdens de prijsuitreiking werd duidelijk dat Daan Wedema van onze club zich een jaar lang (weer) individueel Fries Kampioen mag noemen! Bij de dames pakte Frédy Damm de derde prijs.

Dat is natuurlijk al een grote eer voor onze golfclub, maar toen de voorzitter van GC Gaasterland bekend maakte dat onze club dit jaar Fries Kampioen is geworden steeg er een groot gejuich op onder de aanwezigen van GC Heidemeer! Er waren namelijk niet alleen spelers, speelsters en caddies aanwezig, maar ook een schare aan trouwe “Heidemeerfans” die de spelers en speelsters kwamen volgen.

De laatste keer dat wij als golfclub kampioen werden (we waren er een aantal keren wel dichtbij) was alweer even geleden. Om precies te zijn in 2016. Wij als GC Heidemeer zijn trots op de spelers en speelsters die meegedaan hebben en ervoor gezorgd hebben dat de wisseltrofee – het “ûleboerd” – een jaar lang in ons clubhuis op een prominente plaats mag prijken!

En als u nog een keer met ons mee wilt juichen, klik dan even hier!