AFSLUITING Hof van de Koning seniorencompetitie 2023/2024

Dit jaar viel de afsluiting samen met het 20-jarige jubileum van deze iedere donderdag goed bezochte competitie. Ook dit jaar was de deelname weer geweldig en lieten de vele krasse knarren zich niet weerhouden door menig fysiek malheur als bijvoorbeeld TIA’s, herstelde knieën en heupen, hartritmestoornissen en schouderpijn. Ook slecht weer werd door velen getrotseerd.

De leeftijden lopen gestadig op en met de familie Versteegh in het deelnemersveld is de 90 jaar al aangetikt. En de wijsheid die daarmee gepaard gaat, tonen zij wekelijks door de wijze waarop zij over de baan gaan.; in controle, geen slagen die alle kanten opvliegen, maar rustig en recht vooruit naar de vlag.

Drie oktober had de seniorencommissie samen met Ruben en zijn team een mooie wedstrijddag in elkaar gedraaid. Ontvangst met koffie en gebak, een Texas scramble wedstrijd en nazitten met heerlijke hapjes daarbij. Het weer was ons goed gezind, zodat we in een heerlijk oktober zonnetje konden genieten van een hapje en een drankje.
De wedstrijd werd gewonnen door Sake Porte en Dirk Steenge, die de hete adem van Marga van der Zijp en Jannes Ennema en Eugene Versteegh (daar is mister regelmaat weer) en Petra Schaap in hun nek voelde.

Vanaf 17.00 werden de festiviteiten voortgezet bij onze sponsor in de zaak. Namens de commissie was Koosje Zeeders de speaking lady. Een rol die ze met veel verve en gevoel voor humor en historisch besef op zich nam. Zij zelf kon de prijs van de senioren competitie 2023-2024 bij de dames in ontvangst nemen, terwijl bij de heren de relatieve nieuwkomer Bert Pijffers met een straatlengte voorsprong de prijs in de wacht sleepte.

Daarbij liet hij gelouterde golf coryfeeën als Henk (niet praten, maar golfen) Meibos, Jannes (bal neerleggen en slaan) Ennema, Jan (still going strong) Nijenhuis, de altijd goedgemutste Grouster enclave (die elke week onder het Prinses Margriet kanaal door duiken) en vele andere trouwe deelnemers achter zich.

Vanaf deze plaats wil ik de seniorencommissie, onze sponsor, alle deelnemers en Ruben en zijn team bedanken voor de geweldige momenten die ik heb beleefd tijdens de Hof van de Koning seniorencompetitie 2023-2024 en door met die van 2024-2025.

Bert Pijffers