Stoffeerwereld Ruitenberg Vossenjacht 2024

Zaterdag 29 juni was het weer zover Vossenjacht 2024. Het beloofde een mooie warme dag te worden met volop zon en een aangenaam windje. Om 11.00 uur werden we allen verwacht bij het clubhuis voor de speluitleg en vertrek naar de holes. Ik mocht samen met Tine Hollander, Nico Schoonen & Harry Boon starten op hole 5.

Na de overwinning van vorig jaar had ik voor mezelf toch het doel gezet om een poging te doen om de titel te verdedigen. Met een lagere handicap dan vorig jaar zal dit wel een stuk lastiger worden. Als ik nou eerst zorg dat ik in ieder geval mijn eigen handicap loop dan zie ik daarna wel wat Tineke en de overige deelnemers hebben gescoord.

Met 91 slagen (2 slagen onder de handicap) over 18 holes heb ik mijn eerste doel gehaald. Terugkomende bij het clubhuis kon het rekenen beginnen. Maar eerst een heerlijk pilsje en schaaltje bruinfruit aangeboden door de wedstrijdsponsor. Tineke had een prima score van 78 slagen neergezet. En net als vorig jaar heb ik op een aantal holes niet al te best gescoord. Het geluk was wederom weer dat Tineke deze holes ook niet op haar best was en ik alsnog punten kon noteren. Aankomende bij de prijsuitreiking waren er mooie scores neergezet. De eerste prijs bij de dames is uitgereikt aan Marga Tabak met 46 punten. Bij de heren waren twee scores van 47 punten. Helaas voor Walter van der Meer met een mooie tweede plek had hij net 1 punt minder gescoord op de laatste 9 holes en werd ik door Koos uitgeroepen tot winnaar van de Vossenjacht 2024.

Ik wil graag Stoffeerwereld Ruitenberg bedanken voor het mogelijk maken van deze wedstrijd, beschikbaar stellen van de prijzen en een heerlijk hapje na de wedstrijd.
De wedstrijdcommissie bedanken voor de organisatie en Ruben en team voor de Horeca.

Jorn Palstra