Zaterdag 10 augustus 2024. Wedstrijd Stichting Handicart

Zaterdag 10 augustus 2024. De Handicartwedstrijd staat voor vandaag op het programma. Rond half 11 naar de baan om te kijken aan wie ik gekoppeld ben en in welke flight ik loop. Het lot heeft me aan Carmen gekoppeld en verder zitten Marjan en Jorn bij ons in de flight. Dat wordt een leuk middagje!

Eerst even koffie drinken bij Ruben en met verschillende mensen bijpraten, en na een uitgebreide warming up (niet dus) op naar hole 8. De eerste slag is altijd spannend, maar we komen goed van de tee af en pakken onze eerste par. De toon is gezet en we lopen eigenlijk best wel aardig! Onderweg hebben we de tweestrijd met Marjan en Jorn, en dat gaat redelijk gelijk op. Zo lopen we door de holes heen, de drives zijn meer dan acceptabel, de fairwayslagen prima en met name
Carmen heerst op de greens. We naderen het einde van de wedstrijd en mij bekruipt het gevoel dat het nu zo langzamerhand wel wat minder zal gaan, maar ook de laatste holes gaan prima en Jorn telt maar liefst 43 punten voor ons! (maar volgens ons is dat niet voldoende om te winnen….). We komen terug in het clubhuis en horen zo’n beetje rond wat er gescoord is. Carmen en ik kijken elkaar aan en besluiten dat het “misschien wel een goed idee is om donateur te worden”. Je weet maar nooit! De prijsuitreiking begint, en wat is het ontzettend leuk dat Anja weer voor iedereen een prijsje heeft weten te regelen via de sponsoren van de club. Zo krijgt een ieder “his (or her) moment of fame”! Als de 3e prijs met 42 punten aan Karin Kool en Ronald Loonstra uitgereikt wordt zijn er nog 2 koppels over.

Tot besluit gaan Fredy Damm en Sint Brouwer, ook 42 punten, met de 2e prijs aan de haal en zijn wij inderdaad 1e !!! (Wij raden iedereen aan om donateur te worden). Onze prijs bestaat, naast eeuwige roem, uit een dinerbon voor Jimmy Wang’s Rose Garden. Daarnaast mogen wij GC Heidemeer op 9 september vertegenwoordigen bij de Noordelijke kampioenschappen In Veendam. Jottem! Tot slot wil ik Anja en Antoon hartelijk danken voor hun inzet en de lekkere hapjes bij hole 6. Jullie weten er altijd iets bijzonders van te maken! Voor de Stichting Handicarts is vandaag een bedrag van € 862,70 bijeengebracht door de deelenemers en via schenkingen en dat is een prima resultaat!

Albert Kool.

Ps: Nog even terugkijkend naar de einduitslag viel mij nog iets op: de mannelijke helft van de nummers 1, 2 en 4 zijn “Bogey Boys” 🙂 en dat doet mij deugd!