3 oktober 2019, derde lustrum seniorengolf

De oranjegloed aan de ochtend deed me goed om deze dag te zien slagen. Gezellig om met 34 golfers waaronder de trouwe oudste golfers, Roeline, bijna 85 jaar en Eugene en Ina, resp. 85 en 84 jaar, begin 2020, de dag met koffie/thee en lekkere appeltaart, te beginnen. De sfeer was prettig en ontspannen, wat wens je nog meer.

Na de informatie over de wedstrijdvorm en verdere dagindeling door Anneke van der Starre, voorzitter, vertrok een ieder na de opgegeven tee. Mijn flight met Marga v.d. Zijpp, Arend en Jelle Vis, sloeg af op hole 9. En met mijn 2e slag op de green, super goed gevoel, wow en met een par op de scorekaart!

Na enkele holes zagen we enkele paraplu’s uitstaan i.v.m. met een kort buitje. Verder prima weersomstandigheden om ons bezig te houden met ‘het leukste spelletje wat er is’. Het was een prettige sportieve ronde van 9 met ons viertjes.

Onder het genot van de goed verzorgde hapjes en drankje door Ruben, genoot iedereen, zowel binnen als buiten op het terras, van de 19e hole. Het blijft een belangrijk sociaal gebeuren.

In de Oranjetuin werd rond 17/17.30 uur, alle 48 gasten verwelkomt met een aperativo en een schaal met smakelijke amuses. Tevens begroeten wij de uitgenodigde oud-voorzitters, Hugo Bulte, de man van het eerste uur, Marius Bod en Tiemen Stuiver met hun echtgenoten. Daarna volgde het 2 gangen menu. Tussendoor liet Roelof Liemburg ons genieten van zijn gitaarspel en zang.

Jisk maakte enkele foto’s in het clubhuis en in het restaurant. Anneke van der Starre en Thom van der Heide, manager van Tjaarda, maakten de winnaars bekend en deelden de mooie prijzen uit.

Dagprijzen:

Bij de dames:

• 1. Richtje
  • 2. Vera
  • 3. Ria

Bij de heren:

• 1. Cor Pot
  • 2. Jisk
  • 3. Gerard

Longest: Anneke van der Starre en Cor Pot
Sneary : Rennie en Henk Dijk
Birdie : Jisk op hole 1
Spelers van het jaar: Anneke van der Starre en Roelof Liemburg.
Trouwste bezoeker: Eugene Versteegh!

Met elkaar kunnen we trots zijn op deze zeer geslaagde ‘lustrumwedstrijddag’! Dank aan sponsor Tjaarda, Ruben van golfbar Mulligan, sprekers tijdens het diner (Willem Rattink, Elzo van der Zijpp en Cor Pot) en alle commissieleden voor hun geweldig inzet om deze dag tot een succes te maken!

Sportieve groet,
Richtje Kronemeijer-van der Velde.