Finale rabbitwedstrijd 04-11-2023

Afgelopen zaterdag was de afsluitende Rabbit wedstrijd en we werden warm onthaald met saucijzenbroodjes. De sfeer was fantastisch en het weer leek in eerste instantie nog goed. Aangezien het een gunshotwedstrijd is begaf iedereen zich naar zijn of haar hole om rond 13.00 af te slaan. In mijn flight speelde ik met Henk en Koos was onze mentor. Aangezien het veld erg nat is heeft Koos een extra ballenzoeker geregeld genaamd Reinier geregeld. Met z’n vieren hebben we een gezellige ronde gespeeld.

In tegenstelling tot een aantal andere Rabbit wedstrijden had ik het geluk aan mijn zijde. Na het spelen van 7 holes had ik voor mij het record aantal van 17 punten gehaald. Nadat ik dat geconcludeerd had waren de volgende twee holes waardeloos. Gelukkig gingen de laatste 2 holes weer super goed wat mij op het totaal van 24 punten bracht.

Tijdens de prijsuitreiking kregen we te horen dat Jelle en Jellie stoppen met het organiseren van deze wedstrijden en ook Maaike en Gerard houden het voor gezien na hun jaren lange organisatie en sponsering van de Rabbit. Ik ben hen alle zeer dankbaar voor wat ze gedaan hebben en hun grote bijdrage aan de integratie van nieuwe leden binnen de club. Door deze wedstrijden ga je je thuis voelen binnen de club en leer je wat het is om wedstrijden te spelen. Ik hoop dat er snel mensen opstaan die het gat invullen wat betreft organisatie als wel sponsering van deze prachtige wedstrijd. Jellie, Maaike, Jelle en Gerard nogmaals bedankt voor jullie inzet.

Ook is er veel dank verschuldigd aan alle mentoren die zich belangeloos inzetten tijdens de wedstrijden en ervoor zorgen dat wij wegwijs gemaakt worden met de regels en puntentellingen.
Graag wil ik Ruth, Jan en Edwin feliciteren. Edwin heeft zelf drie prijzen gescoord. Hij heeft namelijk de derde prijs, de neary en de longest bij de heren gewonnen. Ruth had een fantastische afslag op hole 2 wat haar de longest voor de dames opleverde.

Jan had een goede afsluiter van het seizoen door de tweede plaats op te eisen en hiermee ook zijn eindzege van de competitie veilig gesteld. Ik hoop jullie tijdens de winter met enige regelmaat te ontmoeten en ik kijk nu al uit naar de wedstrijden van volgend seizoen.

Ard Vogelaar