Golfgenot in Appelscha!

Donderdag 14 september j.l. hadden de organisatoren van de senioren golfbaan Hildenberg gereserveerd. Hoewel we altijd tevreden zijn over en met de wedstrijdleiding, was dit een prima besluit, resulterend in een topdag!

25 dames en heren hebben deze dag genoten van de perfecte organisatie op een zeer goed verzorgde baan, waar we gastvrij werden ontvangen. Het prachtige weer completeerde al dit fraais, voor de altijd gezellige groep golfers.

Met als basis heerlijk appelgebak, hebben we in negen flights getracht de 9 holes tot een goed einde te brengen. Daar de resultaten niet altijd conform de verwachtingen zijn, is het fijn dat de wedstrijdleiding ons via de longest en neary in de gelegenheid stelt om ondanks een magere score toch nog een prijs te winnen.
De neary werd geslagen door Hans Boekhoven: zijn bal toucheerde de daar geplaatste ‘neary-pin’ en was, naar zijn zeggen, onderweg naar een hole in one… Hij was desondanks blij met dit resultaat.

De longest werd geslagen/gewonnen door Koosje Zeeders (dames), Gerard Bouma (rood) en Henk Meibos (geel).

Lieuwe Koldijk was met een score van 23 de terechte winnaar bij de heren. De uitslag bij de dames kende meer spanning, maar Koosje Zeeders scoorde met 19 een punt meer dan een drietal rivalen. In feite kan iedereen worden gefeliciteerd met het deelnemen en bijdragen aan golfgenot in Appelscha!

Gerard Bouma