Golfwedstrijd senioren in Appelscha

Het is donderdagochtend 15 september. Vandaag is er een golfwedstrijd van de senioren in Appelscha. Een uitwedstrijd. Er doen 23 mensen mee. We vertrekken vroeg en komen om half tien aan op golfbaan de Hildeberg. Daar worden we hartelijk ontvangen door het ontvangstcomité in de persoon van Richtje en Gerard.

Sommige golfers konden niet wachten en waren de vorige dag al vertrokken met hun camper. Het lijkt excellent golfweer. Zonnetje, beetje wind (voordelig voor de longest) en niet zo warm. We krijgen een heerlijk kopje koffie met appelgebak. Zo, we zijn er klaar voor. Ondergetekende zit in een gezellige flight met Gerard Jalving en Roeline van der Zijpp.

Het begint al goed op hole 1. Met mijn driver sla ik over de hole heen en beland bijna op hole 2. Gelukkig red ik me eruit en zo lopen we de baan door. Op hole 2 is de wind mij goed gezind en sla ik de longest zo blijkt na afloop. Iedereen is in een beste stemming, Gerard heeft zelfs nieuwe schoenen aan. Dat lijkt niet zo’n goede keuze. Er ontstaat een grote blaar op zijn hak. Met pleisters is die niet te bestrijden. Tenslotte duwen we een oude scorekaart in de hak van zijn schoen. Dat lijkt te helpen.
Na veel mooie slagen komen we bij hole 6. Er barst een enorme regenbui los maar wij zijn niet van zout. In een regenbui gebeuren er soms mooie dingen. Roeline slaat de bal op de green. Mij lukt het ook. Wie ligt er nu dichterbij? Wie heeft de neary? Gerard pakt zijn ballenhengel en meet heel precies. Roeline wint. Op het eind van de wedstrijd, na een zeer zorgvuldige telling door mijn flightgenoten, blijkt dat ik de meeste punten heb. En de longest. Geweldig! Bij de heren is de winnaar Jisk Kronemeijer, de longest is voor Meinard Fransen en de neary is voor Jannes Ennema. Na een heerlijke gezamenlijke lunch keerde bijna iedereen tevreden naar huis terug. Wat een heerlijke golfdag!

Koosje Zeeders