Heerendag seizoen 2021: ‘Iedere woensdag geopend’

Lang geleden een reclame slogan. Al heel lang een begrip op onze golfbaan “De Heerendag”. Voor sommigen negen, voor de meesten 18 holes golf. Om daarna bij te praten op hole 19. Voor alle leeftijden en alle niveaus. Gekenschetst door gezelligheid en onderlinge vriendschap.

Elke eerste woensdag van de maand een strokeplay wedstrijd, af en toe een bijzonder spelletje en meestal stableford. Maar welke naam je er ook aan wilt geven, het blijft een rondje golf. En dat het hele jaar door. Weer of geen weer. De mannen staan op de tee en gaan er voor. Alleen Corona heeft daarin een – weliswaar kleine maar toch – storing veroorzaakt.

En naast al dat doorzettingsvermogen en de gezelligheid gaat het natuurlijk ook om de punten. Wekelijks worden er door de organiserende commissie kleine attenties uitgereikt voor de beste score, de neary van hole 7 en de sneary op hole 9. Maar ook worden alle wekelijkse resultaten verzamelt in een zogenaamd meerronden overzicht. Met behulp van die tabel wordt bepaald wie het afgelopen jaar de beste totaalscore heeft neergezet.

Ergens in het voorjaar worden dan onder het genot van een etentje de winnaars bekend gemaakt. Zo ook 23 maart j.l. Omdat – alweer – Corona voor 2020 roet in het eten gooide (gelukkig niet letterlijk) ziet u op bijgaande foto de winnaars van twee jaargangen:

Antoon Gerritsen