Laatste Herendag van 2022 (14-12-2022)

Woensdag 14-12-22 was de laatste herendag en werd de meerronden kampioen bekend. Er waren drie heren die in aanmerking kwamen voor deze jaarprijs: Jan Lubbers met hcp 26,7, Roelof Oenema, hcp 24,8 en Meinard Fransen, hcp 26,1. Nogal wat traningsuren op de drivingrange in Sint Nyk en Beetsterzwaag zijn er gemaakt. En dat zag je terug in de slagen: driverslagen tot wel 175 mtr, met de houten drie tot wel 150 mtr en de ijzers varieerden van 25 tot bijna 150 mtr. Alleen de richting kan nog beter. Afwijkingen tot wel 30 % richting de vlag waren geen uitzondering.

Soms was er meer zoektijd dan slagtijd. Maar het putten kende een favoriet; en dat was Jan. Onverstoorbaar holede hijj zijn putts alsof hij nooit anders gedaan heeft. Jammer genoeg voor Jan werd hij geen eerste, maar derde in de meerronden met totaal 538 punten.

Ondanks het feit dat Roelof steeds als hoogste genoteerd stond in het klassement, eindigde hij zeer verdienstelijk op de tweede plaats met 552. En ja, dan zijn er ook nog de duikboten; veelal onder water maar als het moet komen ze boven. Dan houden ze de juiste richting en afstand met hun golfballen en kunnen ze winnaar worden met 558 punten. Een fles wijn, diverse zoutjes en een lekker stukje kaas was de hoofdprijs.

Voor alle andere 7 hoogst geëindigde (zie meerronden woensdag heren wedstrijd in ons ledenpakket) in deze meerronden competitie, was een lekker flesje wijn beschikbaar. Deze prijzen werden door Jannes Ennema – die de organisatie op uitstekende wijze in handen had – uitgedeeld. Tot slot werden de organisatoren Simon Schippers en Roelof Liemburg hartelijk bedankt voor hun organisatorische bijdrage gedurende de afgelopen 15 jaar. De vervangers Antoon Gerritsen en Hero Veenstra kunnen hun borst nat maken om dat te verbeteren.

Om 5 uur, na afloop van de wedstrijd, werden wij zeer hartelijk ontvangen door de familie Wang bij Rose Garden. Een heerlijk buffet met een koud glaasje bier gingen er goed in. (zie foto). Het was een mooie afsluiting van deze geslaagde en sportieve golfdag!

Meinard Fransen