Jan Marks winnaar rabbitcompetitie 2023!

Dit was de laatste Rabbitwedstrijd van seizoen 2023, van een serie van negen wedstrijden. Ook dit jaar was de Rabbitwedstrijd, een wedstrijd voor beginnende golfers wederom een succes. Deze goed georganiseerde wedstrijden zijn een uitstekende mogelijkheid voor de beginnende golfer, onder leiding van mentoren, om golfervaring op te doen in wedstrijdverband.

Zoals gebruikelijk was de laatste wedstrijd van het seizoen iets bijzonders. Voor de start een gezamenlijke ontvangst met een heerlijk saucijzenbroodje. Na de briefing een gezamenlijke start verdeeld over alle holes. De start was een halfuurtje eerder dan gepland, in verband met de regenval die in het verschiet lag. Een goede keuze van de wedstrijdleiding om reden dat het leeuwendeel van de wedstrijd “droog” afgewerkt kon worden.

De nummers een, twee en drie van de ranglijst, Hans van Boekhoven Bert Phijffers en o.g. startten in dezelfde flight op hole 1. Bij ons in de flight was de wedstrijdspanning soms voelbaar, typerend voor een finale, maar met een goed invoelende mentor Gerard bleef de humor en de gezelligheid de winnende factor. Na een paar uurtjes golfen waren alle deelnemers weer verzameld in het clubhuis. De ontvangst bij terugkomst was wederom hartelijk, we kregen heerlijke gevarieerde hartige hapjes.

De einduitslag van de laatste Rabbitwedstrijd van 4 november was:

Longest en neary, Edwin Schokker, longest dames Ruth Nijman.

1) Ard Vogelaar 24 p.
2) Jan Marks 20 p.
3) Edwin Schokker 20 p.

Einduitslag van de Rabbitcompetitie, het totaal van de beste 5 uit de gespeelde wedstrijden uit seizoen 2023. De sponsor Windfjord had voor de eindklassering de gebruikelijke prijzen beschikbaar gesteld. Voor de nummers 1,2, 3 en hoogst geklasseerde dame Noorse wollen kledingartikelen respectievelijk een vest, sjaal, muts en handschoenen.

1) Jan Marks 107 p.
2) Bert Phijfffers 100 p.
3) Ard Vogelaar 97 p.

Illona Zwanenburg eindigde als beste dame in de eindklassering van rabbitcompetitie 2023. Tot slot nog aanvullend nieuws, zowel de wedstrijdleiding als de sponsor hebben besloten om na een periode van 15 jaar te stoppen met het sponsoren van de rabbitwedstrijden. Met veel inzet en plezier hebben ze er gezamenlijk voor gezorgd dat de rabbitwedstrijden in al die jaren een enorm succes werden. Veel mensen binnen de club, als beginnend golfer, hebben hun voordeel ermee kunnen doen op sportief gebied in de golfsport. Waardering en dank zijn we verschuldigd aan de sponsoren Gerard en Maaike en niet op de laatste plaats aan de wedstrijdleiding, Jelly, Maaike en Jelle.

Hans Boekhoven, lid van de Sponsorcommissie van golfclub het Heidemeer, werd verzocht om te bekijken om op enige wijze deze wedstrijden voor de beginnende golfer voort te zetten. De aanwezige clubleden hebben daar alle vertrouwen in op goede afloop!