Kapucijnerswedstrijd herendag 2022

Of ik een stukje wilde schrijven over de kapucijnerswedstrijd(en). Dat is normaal niet gebruikelijk als je als 2e eindigt, maar Jannes de winnaar had er een goed argument voor namelijk: Jannes(en Simon) regelden al veel voor de herendag wedstrijden. En daarvoor wil ik Jannes en Simon zeker de complimenten geven. Het is altijd goed voor elkaar. En al vele jaren heb ik begrepen. Klasse Jannes en Simon.

Ik ben nu een paar jaar aan het golfen op Heidemeer en dat bevalt me goed. Vanaf het begin voel ik me zeer welkom bij de club. De sfeer en belangstelling voor ook nieuwe leden is top zoals ik het heb ervaren. Ik ben begonnen met het spelen van rabbit wedstrijden. Top georganiseerd, gezellig en ook leerzaam mede door aanwezigheid van mentoren voor de nodig informatie over gedrag en regels. Dit jaar gestart met het meedoen aan wedstrijden op woensdag (herendag). Ik vind het een mooie manier om meer leden te leren kennen. Het is meestal gezellig onderweg waarbij er spelers zijn die zo snel mogelijk terug willen zijn in het clubhuis (waarschijnlijk voor de bitterballen) en anderen die wat langer willen genieten van de prachtige omgeving op de golfbaan van Heidemeer.

Het hoogtepunt van de dag zijn de bitterballen na de wedstrijd. Een traditie kun je wel stellen. Een tip voor de nieuwe TC voor volgend jaar (misschien een bitterballetje extra 😉 ?). Onze gastvrouw op de herendag is Carmen. En die doet dat uitstekend. Alles prima onder controle (en dat valt niet mee met die dorstige mannen) en vrolijk.

Een andere traditie zijn de kapucijnerswedstrijden. Dat bleek achteraf over een aantal wedstrijden te gaan waarvan de 3 beste scores meetellen voor de eindrangschikking. Na afloop kapucijnerswedstrijd wordt er een hapje gegeten. Aangezien ik op jonge leeftijd een klein trauma heb overgehouden aan kapucijners had ik me hiervoor de 1e wedstrijd niet aangemeld. Dat bleek achteraf niet nodig aangezien het aandeel kapucijners zeer gering is. Rest me nog te melden dat Jisk Kronemeijer 3e is geworden.

De huidige TC alvast bedanken voor hun jarenlange diensten en de nieuwe TC succes toe te wensen.

Groet,

Jan Lubbers