Mulligan Masters 18-08-2023

Vakantiemodus. Dat was waar ik na 2 weken vakantie eindelijk in terecht was gekomen. En zo startte ik vrijdag 18 augustus deze dag en zo ook deze wedstrijd de Mulligan Masters.

Er was een mooie opkomst van 30 personen wat resulteerde in 10 flights van 3 personen. Na het inschrijfgeld te hebben betaald kreeg ik mijn kaart en bleek ik ingedeeld te zijn in de 3e flight samen met Ane de Boer en Rients van der Schaaf. Met een goed gevoel gingen we van slag! 9 holes met ook nog eens neary op 5 en één op 7.

Waarom toch geen longest? Dat was meteen wel duidelijk na mijn eerst afslag 😉. Ik zat lekker in de wedstrijd en dankzij mijn flight genoten konden we al mijn ballen die ik sloeg ook weer terugvinden. Doordat ik mijn slagen de afgelopen tijd aan het verbeteren ben was het even zoeken in mijn gear met welke ik de bal zou slaan. Hierbij maakte ik de juiste keuze en had ik zowel bij 5 en bij 7 de neary verbeterd. Of dat stand zou houden was nog maar de vraag, omdat er achter ons nog 7 flights aan kwamen.

Na 8 goede holes te hebben, kwamen we uit bij hole 9. En iedereen die mij een beetje kent……..ik kan dan nog wel eens overmoedig worden en hem in 1x over het water te willen slaan. Deze keer niet en sloeg hem netjes en beheerst af en legde hem mooi voor het water neer. En toen…..raakte ik hem in mijn 2e slag verkeerd en belande hij in het water. Daarna heb ik me hervat en uiteindelijk mocht ik op mijn kaart nog 1 puntje voor de moeite noteren. 23 punten in totaal.

Zeer tevreden vervolgende we onze weg richting het clubhuis, waar Vinn Dijkstra klaar stond met een heerlijk broodje Pulled Pork (zie foto) die ons werd aangeboden door de sponsor van de wedstrijd Ruben Dijkstra (Golfbar Mulligan).
Onder het genot van het heerlijk broodje en een lekker drankje er bij was het wachten op de andere flights die binnen kwamen. Altijd weer spannend. Ervaring leert dat er bij dit heerlijke weer, wat we er bij hadden, dat dan de scores ook goed en hoog kunnen zijn.

De uiteindelijke uitslag:

1e Edwin Schokker (23 punten)
2e Oes Heemstra (22 punten)

De neary op 5: Edwin Schokker
De neary op 7: Oes Heemstra

Via deze weg wil ik alle spelers bedanken voor het inschrijven op deze wedstrijd, jullie maken met z’n allen, door jullie enthousiasme, de wedstrijd. Dank ook aan de wedstrijdleiding voor het altijd weer mooi indelen van de flights en uiteindelijk ook dank aan de sponsor (Mulligan golfbar) van deze wedstrijden. Ruben en team dank jullie wel!