Mulligan Masters seizoen 2023

Beach Volleybal… Beach Golf… Op vrijdagavond 15 september werd de laatste wedstrijd gespeeld van de Mulligan Masters. Er is dit seizoen een serie van zes wedstrijden gespeeld waarbij ons “clubhuis” in de persoon van Ruben Dijkstra de sponsor was.

Voor het noodzakelijke onderhoud aan de baan was er enkele dagen voorafgaand aan de wedstrijd een hoeveelheid zand op gestrooid waardoor het geheel niet onderdeed voor Zandvoort aan Zee. Dit maakte het spelen niet bepaald gemakkelijker.

De wedstrijdcommissie had daarom besloten dat iedereen van oranje zou moeten starten en dat op-teeën in de baan toegestaan was. Het voornaamste doel achter deze wijze beslissing was dat er minder tijd verloren zou gaan, met als gevolg een betere doorstroming. Ik vond het erg lastig, maar voor alle deelnemers waren de omstandigheden gelijk; dus geen excuus. Ik was bij de laatste flight ingedeeld en op hole 9 was buiten het licht al uitgegaan, dus speelden wij deze min of meer op de tast…

Al het voorgaande weerhield sommige spelers er niet van om ook nog een birdie te scoren: Janneke Brouwer en Gerard de Jong. Dezelfde Gerard de Jong was ook degene die de meeste punten bij elkaar geslagen had en won de dagprijs. Hans de Noord werd tweede.

Seizoenswinnaar werd ondergetekende en Rients van der Schaaf werd door een goede laatste wedstrijd tweede.

De afsluiting van de Mulligan-avonden was zoals gewoonlijk weer erg gezellig en goed verzorgd door Ruben en zijn medewerkers.

Ik wil hierbij de wedstrijdcommissie bedanken en vooral Ruben voor zijn inzet, kookkunst en het beschikbaar stellen van de prijzen.

Met vriendelijke golfgroet,

Oes Heemstra