Reisje naar Appelscha september de 14e

Voor deze wedstrijd van de Senioren op donderdag, had de organiserende commissie een avontuur naar zuid-oost Fryslân bedacht. Al op de heenreis was het genieten, de nog lage zon scheen prachtig schitterend over de bedauwde weilanden. De rit door de ‘stellingwerven’ was weer prachtig. Alle deelnemers ( mooi aantal met 25) waren er al vroeg, belust op de beloofde koffie met gebak en voor het mooie terras.

Uw verslaggever van dienst mocht in de eerste flight beginnen op de nog onbedorven banen. Een snel rollende bal ging niet heel ver maar liet op het natte gras een schitterende boog water zien. De holes op deze baan zijn vaak mooi breed en afwisselend behoorlijk lang en prettig kort. Dit gaf voor veel spelers een kans om een mooie neary te slaan. Op de lange holes ligt soms voor de green een vijver of een niet te vermijden baanbrede bunker. De baan ligt prachtig langs de vele vakantiepaleizen. Wel viel op dat sommige tuinen wel eens vlak bij de vuurlinie liggen. Zou dit ook wel eens mis gaan? Bij deze voorzichtige en geoefende senioren bleek alles goed te zijn gegaan.

Na afloop was er ook nog een fijne lunch geregeld. Bij de prijsuitreiking bleek, dat door een misverstand, de neary bij de dames niet was vastgesteld. Hiervoor is een herkansing beloofd bij de volgende wedstrijd in Heerenveen. De score voor dit uitje; de baan , de organisatie , het weer , en mijn fietstocht na afloop krijgen een hele dikke voldoende. Goed idee van de commissie.
Appelscha echt een aanrader.

Lieuwe Koldijk