Seniorenwedstrijd Dauwtrap “Hemelvaart”

Het dauwtrappen of “hemelvaren” werd in de 19de eeuw gedaan omdat de dauw op het gras een zuiverende en genezende werking zou hebben en dat heeft ondergetekende geweten. Men stond al om drie uur ’s nachts op om zingend en blootvoets op het gras te dansen, dauwtrappen, zo u wilt . Vroeg wandelen om op tijd bij de kerkmis te zijn . De Germanen vierden in die periode de opkomst van het nieuwe leven in de natuur.

Met die wetenschap zijn de 24 deelnemers vanaf 09.00 uur de baan ingegaan die er overigens prima bij ligt , waarvoor hulde. Met mijn enthousiaste flight genoten Jelly en Wiske was het golfen weer een inspirerende match, met soms ongekend verrassende tussenstanden. Ook het onverwachte bezoek van Antoon en Anja, via de handicart bezig met een 9 holes vakantietrip , zorgde voor een doorbraak in ons spel. Bij “thuiskomst”in het clubhuis werden we aangenaam verrast met een broodje gezond van de hand onze Ruben.

Al met al een uitermate geslaagde wedstrijd die prima georganiseerd was. hulde!

De uitslag

dames : Ina Versteegh 20 punten , een fraaie diner bon van onze seniorensponsor Hof van de Koning
Heren : Hans Boekhoven 21 punten , idem
En een birdie op hole 9 voor Gerard Jalving

In de wetenschap dat behaalde resultaten geen garantie zijn voor de toekomst, kijk ik wel weer reikhalzend uit naar de volgende, jawel!

Hans Boekhoven