Speler van het jaar Herendag 2023

Onder het genot van een hapje en een drankje, aangeboden door de Herencommissie, werd het een gezellige afsluiting van het jaar 2023. Wedstrijden bestonden dit jaar uit: strokeplay, stableford en elke derde woensdag een spelletje, zoals bijvoorbeeld: Murphy’s Law. Hieruit werd een puntentelling en een scorelijst opgemaakt. Je moet bijna een wiskundige zijn om dit te kunnen snappen. Ik verwacht voor 2024 nog wat andere wetsvoorstellen, maar daarvoor ligt het initiatief bij de wedstrijdcommissie.

Thuis was ik al even aan het rekenen geslagen en dacht, na alle scores bij elkaar opgeteld te hebben, net zoals vorig jaar, als tweede uit de bus te komen. Sommige mensen overkomt dat nu eenmaal en ik zal de naam van de bekende wielrenner maar niet noemen. Maar… wat schetste mijn verbazing, ik was toch als eerste geëindigd, vóór Antoon en Meinard (de winnaar van 2022) die resp. als tweede en derde eindigden. Voor de overige deelnemers was er tot en met de 10e plaats een flesje wijn beschikbaar. Iedereen van harte gefeliciteerd met de behaalde prestaties!

Voor de winnaar was er dit jaar een mooie prijs gereserveerd. Tevens was er een nieuwe wisseltrofee waar ik nu als eerste een heel jaar naar mag kijken Dat is zeker geen straf want het is mooi exemplaar.

Ik wil hierbij iedereen bedanken voor de gezellige wedstrijden en veel speelplezier toewensen voor 2024

Groet Roelof