Stichting Handicart: wordt lid!

Handicarts. Welnee je ziet ze immers overal op golfbanen. U ziet ze ook regelmatig in onze baan. Maar… ze zijn niet van ons. Wij hebben ze in bruikleen van de Stichting Handicart. En dat is het unieke aan het geheel. De Stichting geeft aan rond de 110 banen in Nederland handicarts in bruiklenen, huurt op andere banen ook nog eens een kleine 270 buggy’s voor haar pashouders.
Maar er is meer! Ruim 22000 mindervalide golfers kunnen onze mooie sport blijven beoefenen dankzij het werk van de Stichting. En er worden speciale buggy’s gebouwd met de financiering van de Stichting:

Waar doen ze dat allemaal van?

Onder andere dankzij een kleine 35000 donateurs in den lande. Onze vereniging telt zo’n 30 pashouders en ongeveer 50 donateurs. Dat laatste is toch wel een beetje weinig, mede gezien de bruikleenkosten per kar (zie verderop in dit verhaal). Pashouders zijn leden van de Stichting die tijdelijk – i.v.m. een voorbijgaand ongemak – of permanent wegens leeftijd of blijvende lichamelijke hinder gebruik maken van een buggy. Je laat je pasje zien, er wordt €4,50 van je rekening afgeschreven en je kunt rijdend door de baan. En dan te bedenken dat niet leden €25,— per ronde voor de huur van een buggy betalen.

Donateurs zijn dus broodnodig. En wat kost dat dan? Welnu dat bepaalt u helemaal zelf. Eens per jaar een klein bedragje voor de “Stichting Vrienden van de Handicart” en u levert een bijdrage aan het behoud van onze 3 karretjes. Bij de bruikleenovereenkomst gaat men er van uit dat elke kar ongeveer €1500 per jaar opbrengt in de vorm van contributies en gebruiksvergoedingen door leden, betalingen door niet leden en de opbrengst van donateurs. Het is dus zaak dat er in onze vereniging velen van u donateur zijn. Een bijkomend voordeel is dat u als winnaar of runner-up van de in augustus georganiseerde Handicart wedstrijd ( met prachtige prijzen) ook nog wordt uitgenodigd voor de regiofinale, waarvan de beste 10 naar de landelijke finale mogen.

Een dezer dagen druk ik u een aanmeldingsformulier in de vingers en als u mij onverhoopt mocht mislopen dan kunt u de nodige informatie vinden in de hal van het clubhuis. Meedoen dus! Wie weet moet u zelf een keer gebruik gaan maken van een door de Stichting gefinancierde buggy.

De consul van stichting Handicart op GC Heidemeer,

Antoon Gerritsen