Supporterswedstrijd CK Mixed Greensome

Prachtig te zien hoeveel deelnemers eraan dit kampioenschap mee deden en de ruime belangstelling om aan de supporters wedstrijd mee te doen. Door deze wedstrijd te organiseren kregen de halve finales en finale de aandacht die ze verdienden. Na de halve finales starten 24 deelnemers aan de 9 holes wedstrijd met echt stralend herfstweer en een door Koos perfect georganiseerde wedstrijd.

Vele afgevallen deelnemers uit de Greensome en belangstellenden wilden toch bewijzen dat ze op hun HCP niveau best uit de voeten konden. Het werd een mooie wedstrijd waarin velen de snelle greens, over gehouden van het Friese kampioenschap, als een struikel blok voor een hoge score aanduiden. Door de overvloedig gevallen regen mocht er op de fairways geplaatst worden wat het ongemak van de snelle greens ietwat compenseerde.

Hoewel het putten niet het sterkste onderdeel van mijn spel is lukte het deze middag wonder boven wonder wel wat mijn flight genote Carmen de opmerking ontlokte “ik wist niet dat je zo goed kon putten” . Ik kan Carmen en Reinier geruststellen door eerlijk te stellen dat ik dat ook niet wist en dat het maar gewoon een van die dagen was dat alles lukte. Ondanks 2 gemiste putten van 1.5 meter ploften de lange puts er zomaar in. Een heerlijk gevoel. Het resulteerde in 20 punten , gelijk aan de score van Willem Perridon maar….mijn score inclusief een birdy op 5 was nipt beter dan die van hem zodat ik tot winnaar werd uit geroepen. Zowel Willem als ik sloegen de bal op 9 in het water. Gewoon stress natuurlijk.

Het leuke van deze wedstrijd was dat iedereen bleef zitten om de winnaars van de Mix Greensome te zien binnen komen zodat dit een gezellige afsluiting van het toernooi werd. Niet onvermeld mag worden dat Ruben voor heerlijke hapjes en warme frituur had gezorgd waardoor de drankjes nog beter smaakten. Bedankt daarvoor. De uitslag was als volgt:

1. Hero Veenstra 20 pnt
2. Willem Perridon 20 pnt
3. Good Old Henk Meibos 19 pnt
4. De neary op 5 was voor Janny de Vries en op 7 voor Henk Meibos.

Hero Veenstra