Terugblik Meester Miedema wintercompetitie 2023 / 2024

Oktober 2023. De wedstrijdcommissie in de persoon van Jelle Russchen neemt traditiegetrouw contact op met mij omtrent de Wintercompetitie: we vinken alle agendapunten rap af, want na 2 eerdere edities van de Meester Miedema Wintercompetitie is wel duidelijk hoe deze leuke competitie qua organisatie in elkaar zit. Deze editie zijn er 20 zondagen gepland waarin de deelnemers niet alleen met de anderen de strijd aangaan, maar ook met de elementen en natuurlijk zichzelf en uiteraard na afloop getrakteerd worden op een lekkere versnapering!

Het is natuurlijk alleen te hopen natuurlijk dat Koning Winter zich niet al teveel laat gelden. De eerste weken gaat dat nog goed, maar daarna lijken de hemelsluizen zich te openen om tot januari niet meer dicht te gaan. Wat een regen hebben we gehad! Koning Winter? Die heeft zich slechts 2 weken laten zien in de vorm van vorst en een beetje sneeuw. De staat van de baan werd met de week erbarmelijker, waarbij er in een rondje soms meer ballen verloren werden aan de ondergrond dan aan de diverse waterhindernissen die de Heidemeer rijk is. Al gauw werden de wintergreens geintroduceerd ter bescherming van de zomergreens, terwijl de temperatuur buiten toch echt nog fors boven 0 lag.

Toch zijn er maar weinig wedstrijden gedurende het winterseizoen afgelast. En de opkomst? Die was steevast hoog te noemen, ondanks de staat van de baan. Monter en immer positief trotseerde menig deelnemer deze winter de omstandigheden. En dat is een compliment waard aan iedereen die trouw meegedaan heeft!
En waar iedereen moeite had om te gaan met de omstandigheden bleken er toch enkelingen zeer goed in staat tóch een aantal buitengewone scores te noteren. Het is dan ook met recht knap te noemen dat de nieuwe Winterkampioen in enkele wedstrijden fors boven de 18 punten binnen wist te brengen en zo halverwege het seizoen zijn eindoverwinning veilig stelde. Jorn (Palstra), van harte gefeliciteerd met dit Kampioenschap en dat er nog maar vele mogen volgen! Je naam zal vereeuwigd worden op het Pompeblêd in het clubhuis! Natuurlijk ook de felicitaties aan de nummers 2 en 3, respectievelijk Jeroen Moesman en Jelle Russchen.

Natuurlijk moet ik hier ook nog enkele andere mensen bedanken. Zo moet ik absoluut Team Mulligan benoemen die elke week steevast op creatieve en originele wijze de deelnemers trakteerde op een lekkere versnapering na een rondje koukleumen. Ik denk aan de lekkere eigengemaakte mosterdsoep, de ‘Krompoes’ en diverse andere heerlijkheden. Jullie hadden het weer top voor elkaar!

Nu ik als Meester Miedema driemaal het sponsorschap van de Wintercompetitie heb vervuld is het tijd om de bakens te verzetten. Menig lezer weet al wat ik nu ga vertellen, maar u als neutrale lezer weet dit misschien nog niet. Daarom nogmaals het grote nieuws aan de grote klok (die volgende week een uurtje vooruit gaat!): in plaats van de wintercompetitie zal ik nu mijn naam verbinden aan de Zomercompetitie!

Vanaf donderdag 4 april gaan we ‘gewoon’ weer door met wat we de afgelopen winter gedaan hebben. Iedere donderdag tot aan september zal daarom de blauwe banier wapperen bij de eerste tee. Onderweg zullen er met neary’s, sneary’s en wat dies meer zij doosjes ballen te verdienen zijn. Het grote voordeel van de zomer? Hopelijk goede omstandigheden, snelle greens en de kans elke week je handicap te verlagen.

En mocht dat niet altijd lukken, dan is er nog altijd de troost dat je na afloop van het harde werken dat golfen som is kunt genieten van het lekkere weer samen met je flightgenoten op het terras met de zon hopelijk op de toet! Ik heb d’r zin aan als sponsor en hoop net als in de winter op een hoge opkomst en dito gezelligheid!

En ik zou niet commercieel zijn als ik ook niet even het volgende aanstip: hebt u een sluimerende online ambitie in de vorm van een website, een applicatie of een heuse app: dat weet u natuurlijk wie u moet bellen! Meester Miedema helpt u maar wat graag deze online ambities waar te maken!