Windfjord Open 2023

Op zondag 22 oktober was het zover, het altijd goedgeorganiseerde Windfjord Open! De jaarlijkse wedstrijd van Maaike en Gerard. Dit is een van de wedstrijden die met rood in mijn agenda staat.
Deze wedstrijd is altijd tot in de puntjes verzorgd, zo ook weer dit jaar.

Bij aanvang een warm welkom, bij doorkomst stond Maaike klaar met een Hollands hapje en een aanmoediging om nog beter je best te doen. Na de wedstijd een heerlijke kop erwtensoep. Top geregeld!
De dagen voorafgaand de wedstrijd kwam de regen met bakken uit hemel, maar wat hebben we het getroffen met het weer zondag! Het zonnetje kwam zelfs even door. Door alle regen was de baan wel (erg) nat.
Bij het welkomstwoordje kregen we te horen welke wedstrijdvorm we gingen spelen, dit werd
Greensom met een wissel van partner na 9 holes en de regenboog afslag variant.

Bij de inschrijving werd gevraagd, als je al een mooie Windfjord trui had, of je deze wou aan trekken. En deze trui heb ik, aantal jaar geleden gekregen op mijn verjaardag, ik ben alleen in Augustus jarig, dus bij het passen van de trui vielen de mussen van het dak, 30+ graden. Maar vandaag kwam de trui zeker van pas.

De 1e 9 holes speelde ik samen met Jan Otter en de 2e 9 holes met Quintus Lampe. Steady Jan zorgde met zijn fenomenale put werk dat we ondanks de zeer natte baan uiteindelijk met 18 punten door kwam.
De 2e ronde speelde ik samen met Quintus. De handicap van Quintus zorgde ervoor dat we iets meer slagen meekregen. Ik had het geluk dat Quintus “op tik” was en dat we samen uiteindelijk met 20 punten binnen kwamen. We hebben lekker gespeeld en met een goed gevoel het eerste drankje besteld.

Ik ging er niet vanuit dat ik in de prijzen was gevallen, dus erg verbaasd dat ik uiteindelijk hoorde dat ik 1e was gewonnen! Wat een verrassing, grote blij!

Mijn partner in crime Jan Otter heeft het niveau van de 1e ronde ook kunnen vasthouden. Met een minimaal verschil is hij 2e geworden. Best knap dat de 2 laagste handicappers van het wedstrijdveld boven aan staan (dit gebeurt niet altijd). 3e met een gelijk aantal punten als Jan is Mark Huffels (hét talent van de club op leeftijd 😉).

Maaike en Gerard bedankt voor de goede zorgen en de mooie wedstrijd!

Volgend jaar maar weer, toch!?

Menno Slaap