Heidemeer Dames 2 Donderdag 50+ 18-27 holes

Dan lezen we het stuk van Heren 1 en dan denk ik o jé de redacteur wil graag dat we allemaal wat schrijven over de competitie en dat heb ik deze week nog niet gedaan. Nou ja niet het enige team dat zich niet (geheel) houdt aan de wensen van de redacteur, maar toch je wilt hem wel ter wille zijn, want een redacteur tegen je kan denk ik ernstige gevolgen hebben, of misschien wel niet maar ik neem het risico niet. Nu weet ik toevallig dat onze redacteur speciale banden heeft met dat eerste Herenteam, dus die hoeven niet bang te zijn met de redacteur overhoop te komen liggen.

Maar wat moet ik nu schrijven, wij komen als dames van een wat lagere klasse dan de hoofdklasse heren (is wat eufemistisch uitgedrukt maar dat mag in zulke stukken) Ik ben naarstig op zoek naar overeenkomsten met het eerste herenteam en ja wij golfen (nou ja) ook, wij spelen ook competitie, wij claimen daardoor ook één keer een hele dag de baan, wij kunnen ook winnen en vooral verliezen en wij zijn ook heel trots als we winnen. Het grote verschil lees ik deze week echter dat wij daar geen fietsenhok voor nodig hebben en de heren kennelijk wel, want daar werd wel heel vaak naar verwezen.

Maar goed een ieder behaalt de winst op zijn manier en omdat wij afgelopen keer ook gewonnen hebben hadden we nog een overeenkomst met de heren, dus vandaar mijn stukje dan hebben we meteen nog een overeenkomst.

Als ik nog even doorga zijn heren en dames gelijk, dus ik zal op tijd stoppen om de knappe resultaten van heren 1 geen geweld aan te doen, want stiekem kijken we wel heel erg op tegen deze mannen die gewoon nog om het kampioenschap meedoen, terwijl handhaven hun opdracht was. Goed bezig mannen!!

O maar ik vergeet te schrijven van schrik hoe het ons damesteam vergaat. Ook wij hebben afgelopen week gewonnen en wel met 18-4, daar kun je mee thuiskomen. Nu is in onze poule wel Noord Nederlandse duidelijk de sterkste, maar die ontvangen we komende donderdag en die ontvangen we niet alleen, we spelen ook een thuiswedstrijd tegen hen. Ik hoop dat dat een voordeel zal zijn want we hebben ze al een beetje angst ingepeperd, door heel onbenullig te melden dat als je op Havelte, waar we afgelopen week speelden, je een afzwaaier hebt , je nog gewoon een mooi score kunt maken , maar dat dat echt niet gaat op Heidemeer. Je moet van goede huize komen om op Heidemeer met één en dezelfde bal rond te komen en ik zou zeker een hengel aanschaffen, die mag niet ontbreken in je tas. Zo hebben we een paar losse flodders de lucht ingestuurd met de hoop dat ze wat nerveus worden bij de Noord Nederlandse en als dat niet lukt………dan zijn zij gewoon de beste en wij niet de slechtste in elk geval. Ik ga in de vergelijking met heren 1 niet zeggen dat wij niet kunnen degraderen en zij wel…….

En als laatste overeenkomst genieten we natuurlijk onwijs van het feit dat we 4 donderdagen competitie spelen en ervaren dat uitje nog steeds als schoolreisje, inclusief dropjes voor onderweg. Wat een voorrecht dit te mogen en kunnen doen. Dus voor alle competitieteams hopen dat dat hetzelfde geldt maar onze Heren1 wensen we natuurlijk heéééééél veel succes, eerst nog een keer ontvangen en lijdzaam (of juist niet) toezien en dan de laatste zondag toeslaan. Want ik heb wel het idee dat hun resultaten de club iets meer aanspreken dan de onze, maar het plezier is er niet minder om.

Succes mannen van Heren 1!

Ruth Haspers