Vossejacht “Beat the Pro” 2023

Op zaterdag 24 juni werden we rond de klok van 11 uur hartelijk ontvangen door onze golfpro Tineke. Ze stond al klaar met een heerlijke tompouce en uiteraard een kopje koffie om wakker te worden. Al snel volgde de speluitleg en werd de indeling van de flights bekendgemaakt en opgehangen. Ik mocht starten op hole 4 met mijn mede flightgenoten Magriet & Robert Jan.

Het was een zonnige en zeer warme dag. Nog even snel de waterflessen vullen en op naar hole 4. Ik had al een paar ballen warm geslagen op de driving range dus daar mocht het niet aan liggen.

Ik had mezelf voorgenomen om geen gekke dingen te doen en het puur bij mijn ijzers te houden. Dan zien we wel hoe het komt. De eerste holes moest ik er toch nog even inkomen maar daarna begon het te lopen. Hole 8, 9 en 10 waren par en de daarop volgende holes netjes op handicap. Hole 15 toch de verleiding niet kunnen weerstaan en de houten 3 geslagen. Streep! Hole 17 & 18 wederom een par.

Terug aankomende bij het clubhuis moesten we nog 3 holes spelen. Met op hole 1 de straightest. Deze had Ronald Loonstra er al zeer dichtbij geslagen maar, wie niet waagt wie niet wint. Een rustig ijzer 6 kwam lang niet in de buurt maar de stuit die daarop volgde wel. Het scheelde niks maar toch was mijn bal er dichterbij gerold. Met nog een paar flight achter ons had ik de hoop op deze prijs gevestigd.

Na het spelen van de laatste holes en het terug komen in het clubhuis had Tinke de te ‘beaten’ score al opgehangen. In het gezelschap van Robin & Koos heeft zei een mooie score neergezet van level par. Onder het genot van een biertje kwam ik uit op een score van 41 punten. Nooit verwacht dat dit genoeg zou zijn voor de winst. De tweede plaats werd door Mark Huffels gewonnen.
Voor de derde plaats moest er nog een play off aan te pas komen tussen Fredy en George. Deze werd gewonnen door Fredy.

Ondertussen werd er al druk door Hidde & Mark gebakken op de Ofyr. Na de play off kregen wij dan ook allen een heerlijke Italiaanse bol met een mega hamburger waarna de prijzen werden uitgereikt.

Ik denk dat wel allen kunnen terug kijken op een mooie en goed georganiseerde golfdag. Hiervoor wil ik dan ook graag Tineke heel erg bedanken voor het mogelijk maken van deze wedstrijd en de fantastische prijzen die beschikbaar zijn gesteld!

Mark en Hidde bedankt voor het bereiden en verzorgen voor de heerlijke hamburger. En kersverse vader Ruben en team van de horeca!

Jorn Palstra